کد خبر : ۵۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
یکی از مهمترین بخش های هر صنعت، نمایشگاه های بین المللی است که سالانه در محل های مختلف برگزار می شود. در هر کشور معمولا برای یک صنعت در شهرهای مختلف، نمایشگاه های جداگانه ای برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حوزه خودرو و صنایع وابسته یکی از مهمترین بخش هایی است که سالانه نمایشگاه های گسترده ای در اقصی نقاط دنیا برای آن برگزار می شود و البته با توجه به اینکه خودرو یکی از وسایل بسیار مورد پسند عموم جامعه است، پس استقبال از این رویدادها نیز به طور شگفت انگیزی گسترده تر خواهد بود. معمولا نمایشگاه های خودرو مورد استقبال قشرهای مختلف جامعه و همینطور متخصصین این صنعت قرار می گیرد. 


سالانه در دنیا بیش از 30 رویداد بسیار مهم خودرویی برگزار می شود و که با توجه به تاریخ کنونی برخی از آن ها منقضی شده اند اما در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهمترین رویدادهای خودرویی که قرار است تا پایان سال جاری شمسی در نقاط مختلف دنیا برگزار شود و شما علاقمندان را با آن ها و وظایف و اهداف هرکدام بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نمایشگاه SAB – بخارست 

Salonul Auto București & Accesorii که بیشتر با نام SAB و Accesorii شناخته می شود، به عنوان معتبرترین نمایشگاه خودرو و لوازم جانبی خودرو در رومانی شناخته می شود. از زمان شروع آن در سال 1993، اهمیت آن به طور پیوسته افزایش یافته است. این رویداد توسط Premium Expo سازماندهی می شود و هر سال در ماه اکتبر برگزار می شود.

این نمایشگاه با تعداد زیادی غرفه‌دار، چه از رومانی و چه از خارج، خود را به عنوان پلتفرم پیشرو برای صنعت در کشور تثبیت کرده است. برای یازده روز، حرفه ای ها و علاقه مندان را به مرکز نمایشگاه رومکسپو در بخارست جذب می کند. به لطف موقعیت مرکزی Romexpo در قلب بخارست، دسترسی راحت، چه با حمل و نقل عمومی و چه با ماشین تضمین شده است.

طیف متنوعی از پیشنهادات در SAB & Accesorii شامل جدیدترین مدل‌های خودرو، خودروهای تجاری سبک و سنگین و همچنین خودروهای کلاسیک است. اهمیت روزافزون راه حل های حمل و نقل سازگار با محیط زیست با ارائه وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی برجسته می شود. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می توانند در مورد موتور سیکلت، اسکوتر و دوچرخه بیاموزند. سایر نقاط کانونی شامل قطعات و لوازم جانبی خودرو، سیستم‌های صوتی و ناوبری، و خدمات و تجهیزات برای رنگ‌فروشی‌ها و کارواش‌ها است. رسانه‌های تجاری، انجمن‌ها و همچنین شرکت‌های لیزینگ و بیمه با ارائه اطلاعات و خدمات ارزشمند، مکمل این پیشنهادها هستند. بیستمین دوره از این نمایشگاه در تاریخ 10 تا 15 اکتبر امسال برگزار گردید. 

نمایشگاه خودروهای کلاسیک – ورشو 

Warsaw Oldtimer Show بزرگترین نمایشگاه تجاری برای صنعت خودروهای قدیمی در اروپای مرکزی و شرقی است، رویدادی که علاقه مندان به خودروهای کلاسیک را از سراسر لهستان و فراتر از آن گرد هم می آورد. در غرفه‌های نمایشگاه Ptak Warsaw Expo جاذبه‌هایی برای خانواده‌های دارای فرزند و همچنین مکان‌های تجاری و کنفرانس برای سرمایه‌گذاران و مجموعه‌داران پیدا خواهید کرد. 

در این نمایشگاه بیش از 1500 خودرو و موتور سیکلت کلاسیک و قدیمی را در فضای نمایشگاهی بیش از 100000 متر مربع ارائه خواهد شد. به غیر از خود نمایشگاه، بازار خودروهای قدیمی، رالی خودروهای قدیمی و جاذبه های دیگر مانند منطقه نظامی، نمایش های نوسازی و همچنین منطقه قطعات خودرو نیز وجود خواهد داشت. این نمایشگاه از روز گذشته 13 اکتبر آغاز و تا 15 اکتبر امسال ادامه خواهد داشت. 

نمایشگاه E4 – هوکنهایم 

E4 TESTIVAL در هوکنهایم یک نمایشگاه سالانه ویژه مصرف‌کننده است که معمولاً در ماه اکتبر برگزار می‌شود و تمرکز آن بر جنبش خودروهای الکتریکی است. از زمان آغاز به کار آن در سال 2018 توسط e4 qualification GmbH، به یکی از نمایشگاه های پیشرو در این بخش در سراسر اروپا تبدیل شده است.

این رویداد که در هاکنهایمرینگ تاریخی میزبانی می‌شود، یک پلتفرم منحصربه‌فرد برای آزمایش هر چیزی که مربوط به محرک الکتریکی است فراهم می‌کند. از ماشین‌های الکتریکی، دوچرخه‌های برقی، و اسکوترهای الکترونیکی گرفته تا هاوربرد، سگ‌وی و کارت‌های الکتریکی - همه چیز در اینجا حول محور تحرک پایدار است. نکته برجسته ویژه برای شرکت کنندگان، فرصت آزمایش خودروهای الکتریکی به طور مستقیم در پیست گرند پریکس به طول نزدیک به 5 کیلومتر در هاکنهایمرینگ است. این تجربه به شدت بر پتانسیل تحرک الکتریکی تاکید می کند. این نمایشگاه از 27 تا 29 اکتبر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. 

AAG.technika – مونستر 

AAG.technika یک نمایشگاه تجاری سالانه در مونستر است که در صنعت خودرو تخصص دارد. هر ماه اکتبر، در MCC Halle Münsterland برگزار می شود، مکانی محبوب که به دلیل امکانات مدرن و موقعیت مرکزی اش شناخته شده است.

 این نمایشگاه توسط Alliance Automotive Germany GmbH سازماندهی شده است و نشان دهنده برندهایی مانند Coler GmbH & Co. KG، Busch Handelsgesellschaft mbH، Hennig Fahrzeugteile GmbH & Co. KG، و Knoll GmbH است. چیزی که AAG.technika را متمایز می کند، تاکید شدید آن بر کاربردهای عملی است. این نمایشگاه به‌جای ارائه غرفه‌ها و ارائه محصولات، دارای یک صحنه زنده است که در آن کارشناسان وظایف و رویه‌های مختلف را مستقیماً بر روی خودروها به شیوه‌ای واضح نشان می‌دهند.

این فقط به فرآیندهای مکانیکی و فنی محدود نمی شود. جدیدترین ابزارهای الکتریکی و سایر محصولات نوآورانه نیز بر روی وسایل نقلیه به نمایش گذاشته شده است. یکی از نکات برجسته جنبه تعاملی است: بازدیدکنندگان فرصت منحصر به فردی برای پرسیدن سؤالات و تعامل غیررسمی با متخصصان دارند و منبع مستقیم و شخصی اطلاعات را ارائه می دهند.

در پایان، AAG.technika در مونستر چیزی بیش از یک نمایشگاه تجاری است: این یک پلت فرم پر جنب و جوش است که دانش تخصصی، ارتباط عملی و فرصت های شبکه را در قالبی منحصر به فرد ترکیب می کند. هر کسی که در بخش خودرو فعالیت می کند یا به آخرین پیشرفت ها و محصولات علاقه مند است نباید این رویداد را از دست بدهد. این رویداد هم در تاریخ 27 تا 29 اکتبر برگزار خواهد شد. 

نمایشگاه خودرو – لوکزامبورگ 

نمایشگاه بین المللی خودرو در لوکزامبورگ فرصتی برای بازدیدکنندگان است تا از نزدیک خودروهای تیونینگ شده و دیگر هیولای PS را ببینند. بخشی از نمایشگاه به طور خاص برای حرکات نمایشی زنده در نظر گرفته شده است که در آن رانندگان وسایل نقلیه دو چرخ و چهار چرخ ترفندهای دیدنی نشان می دهند. منطقه سوم به خودروها و موتور سیکلت های کلاسیک اختصاص دارد. در آنجا بازدیدکنندگان می توانند به گذشته و به زیباترین خودروهای کلاسیک سفر کنند. آخرین منطقه نمایش تیونینگ با اتومبیل های سفارشی و دوچرخه های سفارشی است. نمایشگاه بین المللی خودرو در 3 روز از جمعه، 10 نوامبر تا یکشنبه، 12. نوامبر 2023 در لوکزامبورگ برگزار خواهد شد.

نمایشگاه شمال اروپا - زوریخ

نمایشگاه خودرو زوریخ یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو در منطقه آلمانی زبان است. در آنجا آخرین روندها و تحولات صنعت خودرو ارائه خواهد شد. نمایشگاه تجاری شامل یک برنامه متنوع است که نویدبخش زرق و برق، اکشن، سرگرمی و سرگرمی است. در میان مهمانان افراد مشهور متعددی از ورزش، سیاست و رسانه حضور دارند.

نمایشگاه خودرو زوریخ در 4 روز از پنجشنبه، 02 نوامبر تا یکشنبه، 05. نوامبر 2023 در زوریخ برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تزئینات داخلی – اشتوتگارت 

نمایشگاه داخلی خودرو در اشتوتگارت یکی از مهمترین رویدادها برای مفاهیم، مواد، سطوح، منسوجات و اجزای داخلی خودرو است. حدود 75 غرفه دار جدیدترین محصولات و فناوری های طراحی داخلی خودرو را ارائه خواهند کرد. از تولیدکننده صندلی گرفته تا تولیدکننده قطعات پلاستیکی دقیق، نمایشگاه Automotive Interiors Expo همه تولیدکنندگان و تامین کنندگان را در این بخش گرد هم می آورد. علاوه بر این، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از لوازم جانبی داخلی خودرو مانند پوشش‌های سقف، فرش، مواد عایق، سوئیچ‌ها، سطوح ساطع کننده نور و منسوجات ارائه شده است.

مرکز نمایشگاه اشتوتگارت درست در نزدیکی A8 قرار دارد و به دلیل علائم خوب آن، دسترسی به آن از طریق خروجی "Fair/Airport" آسان است. در اطراف محوطه نمایشگاه پارکینگ زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. فرودگاه اشتوتگارت نزدیک به مرکز نمایشگاه واقع شده است و می توان با پای پیاده نیز به آن رسید. مرکز نمایشگاه به خوبی به شبکه حمل و نقل عمومی متصل است و به همین دلیل مرکز شهر که در حدود 13 کیلومتری آن واقع شده است، می تواند در یک بازه زمانی نسبتاً معقول به دست آید. نمایشگاه داخلی خودرو در 3 روز از سه شنبه، 5 دسامبر تا پنجشنبه، 07. دسامبر 2023 در اشتوتگارت برگزار می شود.

موتورشو – بروکسل

نمایشگاه خودرو در بروکسل یک نمایشگاه بین المللی از وسایل نقلیه تجاری سبک، وسایل نقلیه تفریحی و موتور سیکلت است. هم بازدیدکنندگان حرفه ای و هم عموم را مورد خطاب قرار می دهد. هدف این نمایشگاه عمدتاً نمایش نوآوری های محصول به جای نمایش طیف کامل محصولات یک برند است. نمایشگاه خودروهای تجاری سنگین در دو سالن مجزا برگزار می شود. اولین روز نمایشگاه معمولا برای بازدیدکنندگان تجاری و روزنامه نگاران در نظر گرفته شده است. در مجموع، برگزارکنندگان در 10 روز نمایشگاه، از 10 ژانویه تا 19 ژانویه 2020، از حدود 501189 بازدیدکننده در نمایشگاه خودرو در بروکسل استقبال کردند.

نمایشگاه خودرو برای صد و یکمین بار در 10 روز از جمعه 12.01.2024 تا یکشنبه 21.01.2024 در بروکسل برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی – ژنو 

"نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو" یکی از نمایشگاه های خودروی پیشرو در اروپا است که صنعت بین المللی خودرو هر ساله از نوآورانه ترین و پر زرق و برق ترین جنبه خود در آن خودنمایی می کند. سازندگان خودرو از سراسر جهان و همچنین تامین کنندگان، تیونرها و غیره طیف محصولات خود را از جمله نمایش های متعدد جهانی و اروپایی ارائه می دهند. "نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو" با کنفرانس های مطبوعاتی سازنده، حضور بسیاری از افراد مشهور و همچنین رویدادهای جانبی متعدد تکمیل خواهد شد. نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (GIMS) در 7 روز از دوشنبه، 26 فوریه تا یکشنبه، 03. مارس 2024 در Le Grand-Saconnex برگزار می شود.
برچسب ها: خودروکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران