کد خبر : ۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
بیست و یکم مهرماه امسال، پنجمین سفر گروهی باشگاه دایون سواران از تهران آغاز شد. هدف این سفر رسیدن به کویر مرنجاب بود. در این سفر، شرکت خودروسازی ایلیا نیز به عنوان حامی فنی با گروه همراه شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تیم فنی شرکت کیان موتور وارنا، تولید کننده خودروهای دایون، با همراهی در این سفر قصد داشت ضمن ارائه خدمات پشتیبانی، اطمینان خاطر بیشتری را برای مسافران فراهم کند. همچنین این سفر فرصت مناسبی برای آزمایش عملکرد خودروی دودیفرانسیل جدید دایون Y7 با موتور 2.4 لیتری در شرایط سخت کویری بود.


تست کویرنوردی با دایون Y7

دایون Y7 اخیرا با استقبال خوبی در سامانه فروش اینترنتی مواجه شده و تیم فنی قصد داشت تا عملکرد آن را در شرایط واقعی مورد آزمایش قرار دهد. خوشبختانه همه چیز طبق برنامه پیش رفت و دایون Y7 توانست بدون هیچ مشکلی، مسافران را تا مقصد همراهی کند.

خودروی جدید دایون Y7 مجهز به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ شده است. این موتور توسط شرکت میتسوبیشی تولید و با کد 4K22 شناسایی می‌شود.

نسل قبل این خودرو یعنی دایون Y5 دارای موتوری بود که حداکثر 202 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. اما موتور جدید 2.4 لیتری می‌تواند توان تولیدی خود را تا 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر افزایش دهد.


این قدرت از طریق همان گیربکس 6 سرعته خودکار به چهار چرخ منتقل می‌شود. با این ارتقاء قدرت، دایون Y7 توانسته است عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

تست و بررسی خودرو جدید خودرو سازی ایلیا در کویر

سفری 237 کیلومتری از تهران تا آران و بیدگل به اضافه 45 کیلومتر مسیر سخت و ناهموار کویری، برای رسیدن به مقصدی که حتی یک قطره آب هم در آن یافت نمی‌شود. اما تماشای غروب در کویر، لذت بردن از شن‌های نرم کویر و بازدید از کاروانسرای زیبای دوره صفویه در آران و بیدگل، و بالاتر از همه تجربه آفرود در تپه‌های ماسه‌ای، این سفر طاقت‌فرسا را به یک سفر خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند. مخصوصا اگر این سفر با یک خودروی قابل اعتماد و آماده برای هر شرایطی انجام شود.


















انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران