کد خبر : ۵۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
انتقال از نیروی احتراقی به برق قطعا خودروسازی جهانی را تغییر می‌‌دهد و در این بین، سرنوشت خودروهای کوچک هم دچار تحول خواهد شد.
 به گزارش خودروکار - در‌حالی‌که شاسی‌بلندها و خودروهای ممتاز معمولا با پیشرانه‌های جدید سازگارترند، سایر سگمنت‌ها، مانند خودروهای ساب کامپکت، با چالش‌های بیشتری روبه‌رو هستند.


خودروسازان اروپایی و آمریکایی شروع به رشد سبد خودروهای برقی خود با خودروهای لوکس و درجه‌یک کرده‌اند. 

این خریداران در حال حاضر آماده پرداخت هزینه بالاتری هستند، اما خریدارانی که به دنبال خودروهای کوچک و شهری مقرون‌به‌صرفه‌اند،

 مایل یا قادر به افزایش قیمت نیستند. به همین دلیل است که خودروهای الکتریکی کوچک بسیار کمتری برای انتخاب وجود دارد.

 اما آیا این در آینده تغییر خواهد کرد؟ در نیمه اول سال ۲۰۲۳، تنها ۱۸ خودروی الکتریکی کوچک مختلف برای سگمنت‌های A و B در اروپا موجود بود. 

با‌این‌حال، در چین، با ۳۴ مدل مختلف، وجود داشت. خودروهای شهری و کوچک تولید اروپا محکوم به فنا هستند، مگر اینکه هزینه‌های ساخت کاهش یابد یا مقرراتی اعمال شود که هجوم خودروهای چینی به منطقه را محدود کند.
برچسب ها: خودروبرقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران