کد خبر : ۵۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و بازداشت کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: متهم با عنوان برنده شدن خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
به گزارش خودروکار - سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری صداسیما معرفی کرده و گفته شما برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید و حتی برای بنده تصاویر سند خودرو را نیز ارسال کرده است.   

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرم با ترفندهای خود، مالباخته را فریب داده و از او خواسته برای دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کند در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند؛ در نهایت، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می‌شود!

معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات فنی و پلیسی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.


وی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از 15 نفر در روند رسیدگی این پرونده افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و صرف استفاده از لوگو یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نیست؛ شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.gov.ir  اطلاع‌رسانی کنند.
برچسب ها: پلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران