کد خبر : ۵۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
درحالی حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس کشور فرسوده است که رئیس سازمان راهداری وعده اضافه شدن ۱۵۰۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی داده است.
به گزارش خودروکار -  بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 15 هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد که کمتر از نیمی از این تعداد فعال هستند.

طبق گفته مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری حدود 90 درصد اتوبوس‌های کشور فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند. به عبارت دیگر حدود 13500 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند.

در همین حال داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفته است:‌ با وجود کمبود منابع و اعتبارات، این امر در صدر برنامه‌های سازمان قرار دارد و تا پایان سال 1500 دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خودروساز داخلی امضا شده که بر مبنای آن، تا پایان سال آینده 3500 دستگاه انواع خودرو در بخش مسافری تولید و تحویل سازمان راهداری شود.

به گزارش تسنیم، تیرماه سال 1400 وزیر وقت راه  وشهرسازی با اشاره به این‌که با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری جاده‌ای کشور گفته بود:  چند سال است در حال مذاکره و پیگیری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم و منابع خود را نیز به این مهم اختصاص داده‌ایم.

محمد اسلامی افزود:‌ بر این اساس برای نوسازی 55 هزار کامیون بالای 40 سال در کشور برنامه مدون داریم و با کارخانجات داخلی قرارداد مبادله کرده‌ایم. اکنون کارخانجات باید توضیح دهند که چرا قراردادهای را اجرا نمی‌کنند.

وی با یادآوری این‌که قراردادهای خرید کامیون نو با ایران خودرو دیزل و هم با ماموت امضا شده است، گفت: بر اساس این قراردادها حدود 80 درصد قیمت این کامیون‌ها تسهیلات است و 20 درصد به علاوه یک کامیون فرسوده را  باید متقاضی فراهم کند.
برچسب ها: راهداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران