کد خبر : ۵۸۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
فروش جهانی تویوتا به رکورد ۵.۶ میلیون دستگاه رسید.
به گزارش خودروکار  فروش جهانی تویوتا موتور در ماه آوریل تا سپتامبر ۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به رکورد ۵ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۸۳ دستگاه رسید که بزرگترین خودروساز جهان را به لطف تقاضای قوی و بهبود شرایط عرضه در مسیر موفقیت یک سال دیگر قرار داد.

این خودروساز ژاپنی روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کرد که تولید جهانی در نیمه اول سال مالی با ۱۰ درصد افزایش به رکورد ۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۲۶ دستگاه خودرو رسید.

فروش خودروهای برند تویوتا و لکسوس در آفریقا ۲۲ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در تمام مناطق است، پس از آن در خاورمیانه ۱۷ درصد و همچنین در آمریکای شمالی ۹.۴ درصد و در اروپا ۷ درصد افزایش یافت. با این حال، فروش در برخی از بخش‌های آسیا به استثنای ژاپن، نسبتاً ضعیف بود که تا حدی به دلیل کاهش رشد اقتصادی در مناطقی مانند تایلند و اندونزی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش تویوتا در چین کمتر از یک درصد افزایش یافت زیرا خریداران خودرو به خودروهای برقی روی آوردند. فروش این خودروساز در ژاپن به دلیل کاهش مشکلات مربوط به تامین نیمه هادی‌ها ۳۴ درصد افزایش یافت. تویوتا در دوره ۶ ماهه  یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۹۶۵ دستگاه خودروی برقی فروخت که ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.
برچسب ها: تویوتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران