کد خبر : ۵۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
تویوتا در نمایشگاه نیویورک از مدلی رونمایی کرده که حداقل در مدل مفهومی می‌تواند جایگزین خوبی برای کروزورهای قدیمی باشد.
به گزارش خودروکار، اگر از طرفداران "اف‌جی کروزر" تویوتا هستید، باید بدانید این خودرو متعلق به گذشته است و نمونه دیگری از آن تولید نخواهد شد. خبر تولید نشدن دوباره این آفرودر تویوتا در سال گذشته مطرح شد و آه از نهاد طرفداران و علاقه‌مندان دنیای خودرو برآورد. اما اینک تویوتا در نمایشگاه نیویورک از مدلی رونمایی کرده که حداقل در مدل مفهومی می‌تواند جایگزین خوبی برای کروزورهای قدیمی باشد.



این خودروی تویوتا که "اف‌تی- 4x" نام دارد و ساعاتی پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد، توسط استودیوی تحقیقاتی کالتی دیزاین تویوتا در کالیفرنیا طراحی شده و به افسون نسلی می‌پردازد که برای فرار از شهر و کمی ماجراجویی به حومه رفته و از حرکات نه چندان آرام روی مسیرهای نه چندان صاف و هموار هراسی ندارند.






براساس طراحی جدید جهانی تویوتا، این خودرو به شکل چشم‌گیری از اف‌جی کروزر کوچکتر است. ارتفاع این خودرو تا سطح زمین نسبت به اف‌جی به اندازه یک خط‌کش 20 سانتی‌متری کاهش یافته است. از دماغه تا انتهای خودرو نیز شاهد کاهش 40سانتی‌متری نسبت به اسلاف آن هستیم. با این وجود فاصله بین دو محور خودرو تنها چند‌سانتی متر کوتاه شده است.






در واقع می‌توان با این کاهش ابعاد ردپای نمونه CHR را در اف‌تی- 4x مشاهده کرد. دستگیره‌های این خودرو نیز مانند CHR در نمای عقب مخفی طراحی شده‌اند. طراحی خودرو بدون شک سخت و تا حدودی زمخت به نظر می‌رسد اما این سرسختی وام‌دار اصالت و روح آفرودرهای تویوتا در گذشته است. در اصل تویوتا نمی‌خواهد از نوستالژی خود در این بخش فاصله بگیرد. به سقف سفید این خودرو نگاه کنید، جلو پنجره پهن و شیشه‌های یک چهارم افقی در پشت همه و همه می‌توانند از بخش‌های یک مدل اسپورت به شمار بیایند. کمان چرخ‌های پهن و تضاد آن با قسمت پائین بدنه سختی بیشتر در ظاهر را در خودرو تکمیل می‌کند.








تویوتا این کانسپت را به عنوان شاسی بلند چهار چرخ محرک توسعه داده و احتمالا نسخه تولیدی آن شامل مدل هیبریدی خواهد شد.


این خودرو در فضای داخلی تعریف خاصی از زبان طراحی آینده دارد. درون خودرو باکس‌هایی برای گرم و سرد نگه‌داشتن مواد غذایی وجود دارد. همه چیز درون خودرو جایگاه ویژه‌ای دارد. حتی پایه‌هایی برای نصب دروربین‌های اسپورت روی آینه‌های جانبی تعبیه شده است.



تنظیمات کابین به دو بخش "کلین زون"، جایی که مسافران جلو می‌نشیند، "وت زون" بخش سرنشینان عقب تقسیم می‌شود. در بخش بار نیز یکی از صفحات کف خودرو به صورت متحرک ساخته شده تا بخشی از مایحتاج سفر را در بخش زیرین طبقه‌بندی کرد.




ظاهرا تویوتا تمام خلاقیت در این خودرو خرج کرده تا بتوانیم آن را اف‌جی برتر هزاره بنامیم. کاملا روشن است که تویوتا می‌خواهد اف‌تی 4X را در نسخه تولیدی همچون اف‌جی به یک مدل سخت تبدیل کند. مدلی که در نگاه نخست جوان پسند بوده و نگاه‌ها را به خود جذب کند.


منبع:عصرایران
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران