کد خبر : ۵۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
پل‌استار، خودروساز سوئدی-چینی، اعلام کرده که در مدل جدیدش از باتری‌هایی استفاده می‌کند که بسیار سریع‌تر از باتری‌های کنونی شارژ می‌شوند.
به گزارش خودروکار - در این فناوری که توسط یک شرکت اسرائیلی به نام «استور دات» ساخته شده، باتری می‌تواند در پنج دقیقه به اندازه ۱۰۰مایل (۱۶۰کیلومتر) حرکت شارژ شود.

 استور دات در ساخت این باتری‌ها از فناوری‌های پیچیده و گران استفاده نکرده است و می‌گوید آزمایش‌ها نشان داده شارژ باتری‌ها تنها در ده دقیقه از ده‌درصد به هشتاددرصد می‌رسد. پل‌استار با سرمایه‌گذاری در این شرکت قصد دارد از باتری‌های استور دات در مدل ۵ استفاده کند که قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید.


پل‌استار هفته گذشته در مراسمی در شهر لس‌آنجلس برای اولین بار مدل ۵ را بدون استتار نمایش داد. این خودرو لوکس‌ترین مدل پل‌استار است و با محصولاتی مانند پورشه تایکان و تسلا مدل S رقابت خواهد کرد. 

ظاهر خودرو الهام‌گرفته از کانسپتی به نام پریسپت است که پل‌استار سه سال پیش نمایش داد. یکی از ویژگی‌های این خودرو نداشتن شیشه عقب است و راننده برای دیدن پشت خودرو از دوربین استفاده می‌کند.  

پل‌استار خودروهای لوکس الکتریکی تولید می‌کند. این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک ولوو و جیلی، خودروساز چینی، تاسیس شده و محصولاتش را در ۲۷ بازار جهانی می‌فروشد. در حال حاضر پل‌استار تنها یک مدل تولید می‌کند، اما قرار است سه مدل جدید به بازار عرضه کند.

پل‌استار سال گذشته کمی بیش از ۵۱هزار دستگاه خودرو فروخت. برنامه شرکت این بود که فروش امسال ۸۰هزار دستگاه باشد. اما این شرکت هفته گذشته اعلام کرد احتمالا فروش امسال بین ۶۰ تا ۷۰هزار دستگاه خواهد بود.

 پل‌استار می‌گوید برخلاف رقیبانش که برای افزایش فروش به ارائه تخفیف‌های زیاد رو آورده‌اند، قصد ندارد با ارزان‌تر فروختن محصولاتش به اعتبار و لوکس‌بودن این برند لطمه بزند. 

مدیر کارخانه می‌گوید ضرر ناشی از این تصمیم را با وام گرفتن از ولوو و جیلی جبران خواهد کرد.
برچسب ها: پل‌استار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران