کد خبر : ۵۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد هزینه لازم برای تامین سوخت خودرو‌های برقی بسیار بیشتر از حد تصور است.
به گزارش خودروکار -  به بررسی روند گسترش استفاده از خودرو‌های برقی در آمریکا پرداخت و اینکه این روند چه پیامد‌هایی برای اقتصاد خانوار‌ها و اقتصاد کلان کشور‌ها به همراه دارد.

در نتایج تکان‌دهنده یک تحقیق جدید، سرشکن هزینه‌های پنهان در خودرو‌های برقی آشکار شده است. 

ادعا می‌شود هزینه لازم برای شارژ باتری خودرو‌های برقی حدود ۱.۲۱دلار به ازای مقدار برابر با یک گالن چهارلیتری بنزین است. 

اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد با در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با یارانه‌های دولتی برای خودرو‌های برقی و بار تحمیل‌شده ناشی از این خودرو‌ها بر شبکه سراسری برق، این رقم درواقع بیش از ۱۷.۳۳دلار می‌شود. 

راس وات، رئیس پیشین سازمان مدیریت و بودجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در این باره گفت: این مساله، نمونه‌ای دیگر از طرح‌های اقتصادی بایدن است که یارانه‌های پنهان را آشکار می‌کند.

 البته یارانه‌های مستقیم ناشی از اعتبارات مالیاتی دولت فدرال را نیز باید مدنظر داشت. این سیاست‌ها در دوران اوباما شروع شده بود و در دوران ترامپ، وقفه‌ای در اجرای آنها اعمال شد. اما الان بار دیگر بایدن این برنامه را با جدیت پیش می‌برد.

یارانه‌های عظیمی برای این منظور اختصاص می‌یابد. نتایج تحقیقات در «بنیاد سیاست عمومی در تگزاس» به‌روشنی گویای همین نکته است. 

هزینه سوخت لازم برای خودرو‌های برقی براساس قالب گالن چهارلیتری ۱۷دلار است. افزون بر این باید توجه کرد که هزینه هر خودروی برقی حدود ۵۰هزار دلار است. 

وقتی به هزینه بیشتر برای خرید این خودرو‌ها و هزینه بالای روند تامین سوخت برای این خودرو‌ها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دولت می‌خواهد این هزینه‌ها را بر مردم تحمیل کند. 

مردم باید هزینه این کار‌ها را بپردازند درحالی‌که افراد پولدار در مناطق ساحلی به خرید این خودرو‌ها مبادرت می‌کنند. این همان کاری است که دولت بایدن انجام می‌دهد. این کار در ادامه کار‌های دیگری است که در دوران دولت بایدن انجام شده است.
برچسب ها: خودرو‌های برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران