کد خبر : ۵۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
دو شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای و کیا تاکنون ۶.۴میلیون خودرو در آمریکا را به دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان کرده‌اند.
به گزارش خودروکار - رگولاتور‌های ایمنی خودروی ایالات متحده اعلام کردند تحقیقاتی را در مورد ۱۶ فراخوان صادرشده توسط دو خودروسازی هیوندای و کیا آغاز کرده‌اند که این فراخوان‌ها ۶.۴میلیون خودرو را شامل می‌شود. این دو خودروساز کره‌ای از سال ۲۰۱۶ مجموعه‌ای از فراخوان‌ها را برای نقص در سیستم ترمز ضدقفل اعلام کرده‌اند.
 
نقص فنی و نشت مایع ترمز دلیل این فراخوان‌ها بوده که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی در خودرو شود. خودروسازان کره‌ای در ماه سپتامبر مجموعا ۳.۳۷میلیون خودرو در ایالات متحده را به دلیل خطر آتش‌سوزی موتور فراخوان کردند.

 این دو خودروساز اعلام کردند نشت روغن ترمز داخلی می‌تواند باعث اتصال برق شود که در نهایت منجر به ایجاد آتش‌سوزی در موتور خواهد شد.

 شرکت هیوندای در ماه سپتامبر اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲۱ مورد گزارش آتش‌سوزی و ۲۱ حادثه افزایش خطرساز دمای موتور دیگر دریافت کرده است؛ شرکت کیا نیز گزارش‌هایی از حداقل ۱۰ مورد آتش‌سوزی ثبت کرده است.

 واحد‌های آمریکایی هیوندای و کیا در نوامبر ۲۰۲۰ از سوی رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا با جریمه ۲۱۰میلیون دلاری مواجه شدند که مورد موافقت دو خودروساز قرار گرفت.

 رگولاتور آمریکایی دلیل این جریمه را عدم فراخوان به‌موقع ۱.۶میلیون وسیله نقلیه با مشکلات مربوط به موتور و همین‌طور گزارش نادرست برخی اطلاعات عنوان کرده است.
برچسب ها: هیوندای
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران