کد خبر : ۵۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
مرسدس بنز اولین کامیون سنگین الکتریکی خود را در جنوب شرق آسیا عرضه کرد.
به گزارش خودروکار - اولین واحد آکتروس (eActros) مرسدس بنز در سنگاپور طی مراسمی توسط شرکت خودروهای تجاری دایملر جنوب شرق آسیا به خدمات لجستیک Meteorite، شریک لجستیکی DB Schenker تحویل داده شد. هارالد اشمید، مدیر اجرایی خودروهای تجاری دایملر در جنوب شرق آسیا گفت برنامه‌هایی برای عرضه eActros در تایلند، فیلیپین و مالزی وجود دارد.

 بااین‌حال، او جدول زمانی را در آن مناطق مشخص نکرد. در آسیا، دایملر سه کامیون سنگین برقی شامل eActros، میتسوبیشی فوسو و کامیون مرسدس بنز eEconic در هنگ‌کنگ ارائه کرده است. همچنین eActros را در کره جنوبی ارائه کرده است.


اشمید گفت که در ۸ تا ۱۲ ماه گذشته مشتریان تمایل زیادی برای کامیون‌های بدون آلایندگی نشان داده‌اند. او گفت که مشتریان بالقوه این کامیون، شرکت‌های لجستیک بین‌المللی خواهند بود که پایداری را به عنوان یک محرک کلیدی برای تجارت خود طی ۱۰ سال تا ۱۵ سال آینده در نظر دارند. آکتروس اولین کامیون سنگین تمام‌الکتریکی مرسدس بنز است. 

این خودرو برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ در سطح بین‌المللی رونمایی شد که نسخه‌‌ای با باتری از کامیون سنگین دیزلی است. این کامیون از دو موتور الکتریکی با توان خروجی تا ۴۰۰ کیلووات نیرو می‌گیرد.

 اشمید گفت که یک کامیون سنگین برقی می‌تواند حدود ۵۸ تن دی اکسید کربن را در مقایسه با یک کامیون دیزلی با فرض مسافت ۶۵ هزار کیلومتر و بازده سوخت ۳۳ لیتر در ۱۰۰کیلومتر ذخیره کند. ناظران صنعت گفتند که ارائه یک کامیون سنگین الکتریکی دیگر نشان‌دهنده بلوغ بازار این وسایل نقلیه و فرصتی برای کمک به کاهش بیشتر انتشار کربن و آلودگی در بخش حمل‌و‌نقل است.  

بر اساس گزارش رویترز، ولوو نیز قصد دارد کامیون سنگین برقی خود  FL را در سال آینده ارائه کند.
برچسب ها: کامیون برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران