کد خبر : ۵۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
معاون وزیر صمت با بیان اینکه در سه سال آینده نوسازی ماشین آلات معدنی و راه‌سازی انجام می‌شود، گفت: ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده بالای ۲۰ سال عمر در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی داریم.
به گزارش خودروکار -  سید‬ محمد‬ موسوی‬ در‬ مصاحبه‬ با سیما‬ با اشاره به نوسازی ماشین آلات راهسازی‌، گفت: در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی، ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده بالای ۲۰ سال عمر را داریم. به همت بخش خصوصی، ۱۰ شرکت توانمند ایرانی توانستند در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، صد در صد رشد تولید داشته باشند که ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت افزود: این روند رشد را امسال هم خواهیم داشت و برنامه ریزی برای رشد ۴۰ درصدی تولید را طراحی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سه سال آینده نوسازی ماشین آلات معدنی و راهسازی انجام می‌شود، گفت: عمده مشکل شرکت‌های تولیدی، تأمین مواد اولیه است که امیدوارم با برنامه ریزی‌هایی که برای تأمین مواد اولیه داشته‌ایم، یک رویکرد مناسبی را برای تولید ریل گذاری کرده باشیم.

موسوی تاکید کرد: بازارهای صادراتی، مهم‌ترین هدف برای تولیدکنندگان ایرانی است تا بتوانند از محل صادرات، به ارزآوری برسند.

به گفته معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، در هفته آینده نمایشگاه اوراسیا برگزار خواهد شد. ایران موفق به امضای تفاهم نامه تجاری با این اتحادیه شده که شامل کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان می‌شود. ۲۵۰ میلیارد دلار واردات این کشورهاست.
برچسب ها: راه‌سازی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران