کد خبر : ۵۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش اعلام کرد که ۹۰۰هزار و ۲۸۵ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۷درصد افزایش داشته است.
به گزارش خودروکار -   تویوتا موتور اعلام کرد که تولید جهانی خودرو در ماه اکتبر با کمبود نیمه‌هادی‌ها به رکورد رسید.
 
تولیدات خارج از کشور این کمپانی در یک ماه اخیر ۸.۷درصد افزایش یافت و به ۶۱۷هزار و ۵۹۰ دستگاه یعنی بالاترین حد خود رسید. فروش جهانی و خارج از کشور نیز بالاترین حد در ماه اکتبر را تجربه کرده و به‌ترتیب با ۷درصد افزایش به ۸۹۰هزار و ۲۴۱ دستگاه و ۵.۲درصد به ۷۵۶هزار و ۲۴۵ دستگاه رسید. تویوتا در ۱۰ ماه اول سال بیش از ۸.۴۶میلیون دستگاه خودرو فروخت که شامل برند لوکس لکسوس نیز می‌شود. تویوتا ماه گذشته کار در چندین کارخانه ژاپن را به مدت بیش از یک هفته متوقف کرد.

با این وجود، تولید داخلی که کمی بیش از یک‌سوم خودروهای تولید‌شده در آن ماه را تشکیل می‌داد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹.۲درصد افزایش یافت و به ۲۸۲هزار و ۶۹۵ دستگاه رسید. این خودروساز دلیل این افزایش را کاهش کمبود تراشه دانست.

 نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود اختلال در تولید به‌شدت بر داده‌های تولید صنعتی اکتبر ژاپن که قرار است روز پنج‌شنبه اعلام شود، تاثیر بگذارد. فروش تویوتا در ژاپن ۱۷.۸درصد رشد کرد، در‌حالی‌که در آمریکای شمالی ۷.۴درصد و در اروپا ۱۵.۲درصد افزایش یافت. تویوتا در چین (بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان) با اشاره به تشدید رقابت، کاهش ۲.۶درصدی تولید را گزارش کرد؛ اما فروش سالانه ۱.۵درصد رشد کرد. در همین حال، تولید و فروش در تایلند و ویتنام در ماه اکتبر به دلیل شرایط سخت اقتصادی کاهش یافت.
برچسب ها: تویوتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران