کد خبر : ۵۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
آیین امضای قرارداد تأمین زیرساخت‌های برقی حمل‌ونقل عمومی باحضور شهردار تهران و هیئت چینی برگزار شد.
به گزارش خودروکار -  آیین امضای قرارداد تأمین زیرساخت‌های برقی حمل‌ونقل عمومی باحضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و هیأت چینی برگزار شد.

در این مراسم جزئیات تفاهمات اولیه‌ای که در سفر هیئت مدیریت شهری به چین صورت گرفته بود، نهایی و به امضای طرفین رسید.

بر این اساس، تفاهم برای تأمین اعتبار خریداری 289 واگن جدید برای متروی تهران (مازاد بر 791 واگن قبلی تا رسیدن به سقف 1050 دستگاه) نهایی شد.

هم‌چنین مقرر شد مقدمات برای خریداری زیرساخت‌های برقی ویژه ناوگان عمومی پایتخت اعم از اتوبوس‌، تاکسی، ون و موتورسیکلت‌های برقی فراهم شود.

پیش از این فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی، از تأمین «ارز» مورد نیاز برای خریداری بسته حمل‌ونقل برقی شهرداری تهران خبر داده بود.

به گزارش تسنیم، زاکانی؛ شهردار تهران به همراه دو معاون خود و تشکری‌هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مهرماه سال جاری عازم چین شد که دستاوردهای متعدد و قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی تهران به همراه داشت.

یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر، نهایی شدن قرارداد 630 دستگاه واگن بود که با 25درصد افزایش به 791 دستگاه رسید و آنطور که علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران اعلام کرد در مرحله دوم نیز برای 259 واگن دیگر با طرف چینی تفاهم کلی صورت پذیرفته است؛ به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که تهران صاحب 1050 دستگاه واگن خواهد شد.

این در حالی است که قرارداد تهیه و تأمین 113 دستگاه واگن نیز با مجموعه‌های داخلی منعقد شده که با اضافه شدن به 1050 واگن مذکور میزان واگن‌های جدید شهر تهران به 1163 دستگاه می‌رسد و ظرفیت فعلی ناوگان متروی تهران 2 برابر خواهد شد و از اواخر سال آینده اولین سری از قطارهای جدید وارد ناوگان مترو خواهند شد.

افزایش 2 برابری ظرفیت مترو به معنای افزایش کیفیت خدمات به مسافران مترو و کاهش سرفاصله حرکت قطارهاست که در این دوره مدیریت شهری به سرانجام می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران