کد خبر : ۵۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
سامانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات و تجهیزات خودرو:
هر چقدر روی کیفیت قطعات وسواس داشته باشیم حتما خودروی باکیفیت تری تولید و عرضه خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خودروکار به آلمان، حامد کارگر سامانی کارشناس خودرو و بازار سرمایه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات و تجهیزات خودرو اشتوتگارت گفت: شرکتهای زیادی از کشورهای مختلف و صاحب نام صنعت خودروی جهان در این نمایشگاه حضور داشتند که آخرین دست آوردها و نوآوری های خودشان را عرضه کردند، اما با وجود حضور فعال شرکتهای آسیایی شرقی و به خصوص چینی ها و هندی ها، متاسفانه هیچ شرکتی از ایران در این نمایشگاه حاضر نیست.


وی ادامه داد: کشورمان ایران به عنوان یکی از ۱۱ تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان، قطعه سازی ها و شرکتهای تامین کننده بزرگی در‌حوزه قطعات و تجهیزات دارد که جا داشت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و ضمن تبادل دانش فنی و نوآوری ها، ظرفیت های بزرگ خود را به سازندگان بزرگ خودرو و صنایع وابسته نشان می دادند.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت قطعات در ارتقای کیفیت محصول نهایی گفت: قطعا اگر توجه ویژه به مبحث کیفیت قطعات خودرو در کشور نهادینه شود شاهد تولید خودروهای باکیفیت تر و رقابت پذیر تر خواهیم بود.

سامانی تاکید کرد: ارتقا کیفیت قطعات خودرو منجر به ارتقا کیفیت محصول نهایی، افزایش رضایت مندی مشتریان می شود و زمینه را برای افزایش صادرات خودروهای تولیدی کشورمان فراهم خواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو و بازار سرمایه با اشاره به حرکت جهان به سمت خودروهای برقی و هیبرید گفت: چندین سال است که تمرکز خودروسازی های بزرگ جهان به سمت خودروهای برقی و هیبرید معطوف شده و این حرکت با توجه ویژه وزیر صمت در‌ماه های گذشته با جدیت بیشتر در کشورمان در‌حال پیگیری است.

سامانی با اشاره به تاثیر بسزای برقی سازی خودروها برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها گفت: اگر فرصت سوزی های گذشته اتفاق نیوفتاده بود قطعا در حال حاضر شاهد تردد خودروهای برقی و هیبریدی پرشمار در سطح کلان شهرهای کشورمان بودیم و حتما آلودگی هوا به این شکل نمی شد.

وی همچنین به ظرفیت بالای قطعه سازان بزرگ ایرانی برای صادرات اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور قطعه سازان پر شمار از کشورهایی بودیم که یا صنعت خودروسازی فعال و صاحب نامی ندارند و یا تازه در این مسیر قرار گرفتند اما کشورمان با توجه به قدمت و ظرفیت بالا در زمینه تولید، قطعه سازان بزرگ با کیفیتی دارد که می توانند بازارهای صادراتی خوبی را برای خود بدست بیاورند و از این طریق به افزایش صادرات غیر نفتی کشور کمک کنند.

گفتنی است این نمایشگاه از  ۵ تا ۸ دسامبر ( ۱۶ تا ۱۹ آذرماه) با حضور ۲۵۰ شرکت از کشورهای مختلف و صاحب نام صنعت خودروی جهان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اشتوتگارت آلمان برپا خواهد بود.




انتهای خبر/
برچسب ها: نمایشگاه آلمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران