کد خبر : ۵۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
چری فنگیون A8، نسخه پلاگین هیبرید آریزو 8 است که احتمال ورودش به ایران وجود دارد به بازار معرفی شد.
به گزارش خودروکار - فنگیون نام اولین خودرو چری بود که اواخر دهه ۹۰ میلادی تولید شد و در سال ۲۰۰۶ با بازار چین خداحافظی کرد، ولی مدتی قبل این خودروساز چینی دوباره این نام را احیا کرد؛ این بار به‌عنوان یک سری از محصولات مبتنی بر انرژی‌های نو (هیبرید، پلاگین هیبرید و الکتریکی) که قرار است طی ۲ سال آینده بیش از ۱۰ خودرو تحت آن به عرضه برسند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو طی چند وقت اخیر، A8 هم محصول جدید فنگیون چری است که اولین سدان تولید انبوه این سری خواهد بود.

معرفی فنگیون A8 چری به بازار

فنگیون A8 در واقع همان نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) آریزو 8 است که سال گذشته در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشته شد. اگر تصاویر هر دو خودرو را دیده باشید، به راحتی متوجه این موضوع متوجه می‌شوید. این دو خودرو طراحی یکسانی دارند و فقط با تفاوت‌هایی جزئی از یکدیگر متمایز می‌شوند. در واقع، همان‌طور که انتظار می‌رود، تفاوت اصلی آن‌ها در پیشرانه‌شان است که اینجا فنگیون A8 قوای محرکه خود را با استفاده از یک سیستم پلاگین هیبرید تامین می‌کند.

طراحی نمای بیرونی Fengyun A8

به نظر می‌رسد جلوپنجره‌های بزرگ پر زرق و برق به بخش جدایی‌ناپذیر از ساخته‌های چری شده‌اند. در نمای جلو Fengyun A8 هم جلوپنجره بزرگ کهکشانی به چشم می‌خورد که به‌ همراه ورودی‌ پایین فرمی شبیه به حرف X را شکل داده‌اند. در دو طرف جلوپنجره در فضای خالی در نظر گرفته شده ورودی‌ها جا گرفته‌اند. بالای جلوپنجره هم نواری قرار داده شده است که چراغ‌های کشیده این سدان با اضلاع نسبتاً تیز را به یکدیگر متصل می‌کند. ضمن این‌که کاپوت با طول زیاد طراحی شده است و خطوط متعددی که روی آن به‌وضوح قابل مشاهده‌اند، به جذابیت این خودرو اضافه می‌کنند.

در نمای کناری چری فنگیون A8 می‌توان آینه‌های بغل، ستون‌ها و سقف مشکی و همچنین چند خط برجسته را مشاهده کرد. مهم‌تر از این‌ها طراحی شیب‌دار سقف در ستون C است که ترکیب آن با کاپوت کشیده جذاب از آب در می‌آید. نتیجه این رویکرد چری در طراحی، یک سدان فست‌بک جذاب شده است که خصوصاً باید به مذاق ایرانی‌ها خوش بیاید؛ بی‌دلیل هم نیست که مدیران خودرو نسخه بنزینی این سدان یعنی آریزو 8 را تحت برند فونیکس به ایران می‌آورد و اخیراً مونتاژ آریزو ۸ را داخل کشور آغاز کرده است.

ناحیه عقب نسخه پلاگین هیبرید آریزو ۸ چراغ‌های به هم پیوسته دارد که گوشه‌های آن‌ها به دو شاخه تقسیم شده. همچنین نوعی اسپویلر یکپارچه دیده می‌شود که با لبه درب صندوق عقب ادغام شده و به هرچه باجزئیات‌تر شدن ناحیه عقب این خودرو کمک کرده است. خطوط جداکننده ناحیه سپر و دو خروجی اگزوز با حاشیه کرومی هم برخی دیگر از المان‌های عقب هستند.

چری فنگیون A8

طول، عرض و ارتفاع این سدان PHEV چینی به ترتیب 4780 میلی‌متر، 1843 میلی‌متر و 1469 میلی‌متر اعلام شده است و دو محور آن در فاصله 2790 میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند. این یعنی تفاوتی بین این خودرو و آریزو 8 از لحاظ اندازه وجود ندارد.

کابین فنگیون ای ۸
در کابین فنگیون A8 چری که عملاً تفاوتی با همان آریزو 8 بنزین‌سوز ندارد، در وهله اول یک نمایشگر دوگانه به چشم می‌خورد. این نمایشگر عریض یکپارچه دو نمایشگر 12.3 اینچی را در بر می‌گیرد که یکی مختص به سیستم مولتی‌مدیا است و نمونه دیگر به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال اطلاعات ضروری را به راننده نمایش می‌دهد؛ همان ترکیب قابل انتظار از محصولات امروزی چینی.

فرمان در پیروی از ترند کنونی چینی‌ها از نوع دی‌کات (دارای قسمت پایینی تخت) است که با تریم کرومی حتی جذاب‌تر شده. در کنسول مرکزی شیفتر دنده کریستالی، دایره چرخان و صفحه شارژ بی‌سیم تعبیه شده. تریم چوب‌مانندی که در داشبورد و پنل‌های درب‌ها به کار رفته است می‌تواند در لوکس جلوه دادن فضای داخلی این خودرو چینی موثر باشد. سقف پانورامیک هم دسترسی تمام و کمال به نور مستقیم آفتاب و هوای آزاد را فراهم می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی سدان پلاگین هیبرید چری ای ۸

بخش عمده امکانات رفاهی و ایمنی فنگیون A8 نباید فرقی با آریزو 8 داشته باشد. در ادامه می‌توانید برخی آپشن های رفاهی و ایمنی جالب توجه این خودرو را مشاهده کنید:


نورپردازی داخلی
نمایشگر یکپارچه ۲۴.۶ اینچی (دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی)
تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده
تهویه و مموری صندلی راننده
تنظیم دستی ۴ جهته صندلی شاگرد
۱۰ ایربگ
رینگ‌های آلیاژ آلومینیوم ۱۸ اینچی
سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر
توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)
دستیار ترمز (BAS)
رصد باد تایر (TPMS)
فرمان برقی (EPS)
ترمز پارک برقی با اتوهلد
رادار دنده عقب
رادار جلو
دوربین ۳۶۰ درجه
دستیار صوتی
سقف پانورامیک
 

مشخصات فنی چری فنگیون A8

چری فنگیون A8 از سیستم هیبرید C-DM بهره می‌برد که متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ سری ACTECO با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی در این سیستم هیبرید می‌تواند 154 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور الکتریکی هم توانایی تولید قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن متر را دارد. ضمناً 7.6 ثانیه زمان رسمی اعلام شده برای شتاب‌گیری این خودرو از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت است و سرعت آن سقف 185 کیلومتر بر ساعتی دارد.

این سدان پلاگین هیبرید چری در حالت تمام الکتریکی قادر به طی کردن مسافت ۱۰۷ کیلومتر با یک بار شارژ است و مجموع شعاع حرکتی آن با به‌کارگیری همه موتورها به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین مصرف سوخت این خودرو چینی ۴.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است که نوید مصرف بهینه را می‌دهد.

چری فنگیون A8

عرضه و قیمت چری ای ۸ پلاگین هیبرید
چری برنامه دارد فنگیون ای 8 را تا انتهای سال 2023 که فاصله زیادی تا آن باقی نمانده به تولید برساند. قیمت آن هم در محدوده بین 130 هزار تا 160 هزار یوان برابر با 17 هزار و 700 تا 22 هزار دلار آمریکا قرار خواهد گرفت. با این حساب، این خودرو در صورت واردات به ایران که با توجه به موج جدید الکتریکی‌سازی در کشور اصلاً هم دور از انتظار نیست، بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود. از جمله سدان‌های کامپکت هیبرید که A8 به رقابت با آن‌ها خواهد پرداخت می‌توان به جیلی گلکسی L6 و چانگان کیوان A05 اشاره کرد.
برچسب ها: چری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران