کد خبر : ۵۸۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
شرکت سازنده تلفن هوشمند شیائومی، نخستین خودروی برقی خود را با هدف تبدیل شدن به یک خودروساز بزرگ، رونمایی کرد.این سدان که SU۷ نام دارد، احتمالا سیستم عامل مشترک با تلفن‌های محبوب شیائومی خواهد داشت.
به گزارش خودروکار - شیائومی پیش از این اعلام کرده بود که خودروی برقی این شرکت رسما در نیمه اول سال میلادی آینده عرضه می‌شود.

این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین برندهای محصولات الکترونیکی مصرفی چین است، به شرکت‌های دیگر فناوری مانند هوآوی ملحق می‌شود که وارد بازار خودروهای برقی شده‌اند.

 محصولات این شرکت‌ها مجهز به ویژگی‌های فناورانه است و قابلیت‌هایی مانند کنترل صدا و نرم‌افزار دستیار رانندگی، محبوب رانندگان هستند.

 خودروی برقی شیائومی، یک پیوند مهم است که این شرکت قصد دارد برای اکوسیستم محصولاتش ایجاد کند. 

شیائومی سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خانگی  خود را اصلاح کرده تا خودروهای برقی هم بتوانند در آینده از آن استفاده کنند و به این ترتیب، کاربران قادر باشند همه نوع محصولات شیائومی را از طریق یک پلتفرم واحد، کنترل کنند اما خودروی برقی شیائومی در شرایطی رونمایی می‌شود که چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، با اشباع ظرفیت و کندی تقاضا دست‌و‌پنجه می‌کند و این وضعیت، باعث به راه افتادن جنگ قیمت شده است. 

بر اساس گزارش رویترز، لی جون، مدیرعامل شیائومی، در مراسم رونمایی این خودروی برقی گفت: با تلاش سخت ظرف مدت ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ما به یکی از پنج خودروساز بزرگ جهان تبدیل می‌شویم.
برچسب ها: شیائومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران