کد خبر : ۵۸۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
اولین تصادف وانت برقی تسلا سایبرتراک، صدماتی را نشان می‌دهد که نگرانی‌های ایمنی را در راستای طراحی غیرمتعارف و عملکرد آن در تصادفات برانگیخته است.
به گزارش خودروکار -  یک دستگاه تسلا سایبرتراک با سه سرنشین در اولین تصادف گزارش شده این خودرو در کالیفرنیا دچار حادثه شد. تصادف سایبرتراک با یک دستگاه تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۹ که یک جوان ۱۷ساله راننده آن بود، رخ داد.

 خوشبختانه راننده سایبرتراک در این حادثه دچار آسیب جدی نشد. طراحی منحصربه فرد وانت برقی خودران سایبرتراک قبلا نگرانی‌های ایمنی را ایجاد کرده بود. ایلان ماسک، مدیر‌عامل تسلا، از ایمنی این خودرو دفاع کرده و گفته است که از وانت‌های دیگر ایمن‌تر است.

در‌حالی‌که هنوز نتایج رسمی آزمایش‌های تصادف سایبرتراک منتشر نشده است، شرکت تسلا این آزمایش‌ها را انجام داده و تصاویری از آنها را نیز در روز تحویل سایبرتراک در تاریخ ۳۰نوامبر ۲۰۲۳ به اشتراک گذاشت و بر اثربخشی سازه زیر جلوبندی سایبرتراک در جذب و پخش انرژی ضربه تاکید کرد. 

کارشناسان با توجه به طراحی غیرمتعارف آن، در مورد ایمنی سایبرتراک ابراز نگرانی کرده‌اند. این وسیله نقلیه با وزن ۳.۵تن با شتاب یک خودروی فرمول ۱، توسط برخی کارشناسان به عنوان یک موشک غیرقابل‌کنترل معرفی شده است.

 تصمیم برای پوشاندن بدنه این خودرو با فولاد ضدزنگ، سوالاتی در مورد ناحیه ضربه که جزئی ضروری در جذب انرژی برخورد و ضربه است، ایجاد کرده است. برخلاف نمایش‌های تست تصادف تسلا سایبرتراک، فقدان نتایج رسمی این آزمایش‌ها باعث شک و تردید شده است. این تصادف اخیر در دنیای واقعی بین سایبرتراک و تویوتا کرولا فرصتی برای ارزیابی عملکرد آن در خارج از شرایط کنترل‌شده آزمایش فراهم می‌کند.

این تصادف که خیلی شدید نبوده است، در درجه اول سمت راننده هر دو وسیله نقلیه را تحت‌تاثیر قرار داده است. 

کیسه‌های هوای سمت چپ سایبرتراک باز شده که ایمنی این خودرو را به نمایش می‌گذارد. اگرچه سایبرتراک آسیب دیده است، اما به نظر می‌رسد در مقایسه با تویوتا کرولا که آسیب بیشتری دیده، به‌خوبی مقاومت کرده است. در‌حالی‌که میزان آسیب وارده به سایبرتراک هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است، این حادثه چالش‌های بالقوه را برای مالکان نخستین سایبرتراک‌های عرضه‌شده برجسته می‌کند.

 گفتنی است که فقدان نشان «Foundation Series» نشان می‌دهد که ممکن است این سایبرتراک یکی از اولین تحویلی‌ها نباشد.

 با وجود نگرانی‌های مطرح‌شده توسط کارشناسان و عدم انتشار رسمی نتایج تست تصادف سایبرتراک، به نظر می‌رسد این حادثه تنها منجر به صدمات جزئی شده که بینشی اولیه در دنیای واقعی از واکنش سایبرتراک در برابر تصادف را ارائه می‌کند.
برچسب ها: سایبرتراک
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران