کد خبر : ۵۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
تسلا از هدف داخلی جاه‌طلبانه تحویل سالانه دو میلیون دستگاهی محصولات خود که ایلان ماسک، مدیرعامل آن، در ابتدای سال اعلام کرده بود، دور است.
به گزارش خودروکار - تسلا در مواجهه با کاهش فروش، از حاشیه‌های پیشرو در صنعت خود استفاده کرد و قیمت چهار مدل خودروی خود را در سطح جهانی در سال ۲۰۲۳ کاهش داد، با تمرکز بر چین که این شرکت سهم بازار خود را به محلی‌ها از جمله بی‌وای‌دی از دست داده است.

 با‌این‌حال، جنگ قیمت‌ها و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، خودروسازان از جمله فورد موتور را بر آن داشته است که از طرح‌های برقی‌سازی خود عقب‌نشینی کنند و تسلا را به عنوان رهبر در ایالات‌متحده باقی بگذارند و به دو برابر شدن سهام آن در سال جاری کمک کند.

گرت نلسون، تحلیلگر ارشد در CFRA Research گفت: سه‌ماهه چهارم معمولا قوی‌ترین سه‌ماهه سال از نظر تحویل برای تسلاست و ما انتظار داریم که امسال نیز چنین باشد. بر اساس نظرسنجی تسلا احتمالا ۱.۸۲میلیون دستگاه خودرو را در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان تحویل داده است که ۳۷درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که حدود ۴۷۳هزار دستگاه در سه‌ماهه چهارم بود.

ماسک در ماه ژانویه سال پیش گفت که تسلا پتانسیل رسیدن به ۲میلیون تحویل در سال ۲۰۲۳ را دارد اما در ماه اکتبر، او هشدار داد که هزینه‌های وام بالاتر بر تقاضا فشار می‌آورد.این شرکت که با افزایش تخفیف‌ها در مدل‌های کلیدی خود، فروش خود را در پایان سال افزایش داد، اعلام کرده است که قصد دارد به نرخ رشد متوسط سالانه ۵۰درصدی طی چندین سال برسد. 

رهبر بازار خودروهای برقی با شروع سال ۲۰۲۴، باید با از دست دادن اعتبار مالیاتی فدرال برای برخی از خودروهای خود در ایالات‌متحده و همچنین در آلمان که دولت برنامه یارانه خودروهای برقی خود را پیش از موعد پایان می‌دهد، مبارزه کند. این امر ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها در سال۲۰۲۴ شود.
برچسب ها: تسلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران