کد خبر : ۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
ادغام کامل قدرت و صرفه‌جویی در انرژی
با شروع نمایشگاه خودروی تبریز و اهواز، تیگو 8 پرو e+ (ای پلاس) به عنوان خودرویی لوکس و سازگار با محیط زیست میزبان علاقه‌مندان به هر دو بعد خواهد بود.
به گزارش خودروکار، موضوع آلودگی هوا دیگر مختص به تهران نیست و زنگ خطر با رسیدن توده آلودگی به سایر شهرهای بزرگ کشور و مراکز استان‌ها به صدا درآمده و تبدیل به دغدغه مردم، متخصصان و مسئولان شده است. استفاده بیش از اندازه از خودروهای بنزینی و همچنین بنزین نه چندان باکیفیت مهم‌ترین عامل بروز بحران زیست محیطی شده و برند فونیکس به عنوان پرچمدار نوآوری در صنعت خودروی ایران، عرضه و تحویل نخستین خودروی پلاگین هیبرید مونتاژی در کشور یعنی تیگو 8 پرو e+ (ای پلاس)، نخستین گام را برای آینده‌ای پاک برداشته است.
این خودروی لوکس و دوست‌دار محیط زیست بعد از گذر از فاز رونمایی و تحویل، اکنون در خیابان‌های سراسر کشور خودنمایی می‌کند و برای به نمایش درآوردن هر چه بیشتر توانایی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته خود راهی نمایشگاه تبریز 12-15 دی 1402) و اهواز (14-17 دی 1402) می‌شود و در نمایشگاه خودرو که در این دو شهر بزرگ برگزار خواهد شد، در معرض دید علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و دوست‌داران محیط زیست قرار می‌گیرد.
• رانندگی در مرزهای هوای پاک
در این نمایشگاه‌ها علاقه‌مندان با نحوه شارژ شدن خودرو با استفاده از برق خانگی و ایستگاه‌های شارژ سریع آشنا می‌شوند و مزیت‌های متعدد رانندگی و آسودگی خاطر را با نشستن پشت فرمان یک خودروی پلاگین هیبریدی و استفاده از انرژی الکتریکی زیر نظر خواهند داشت.
تیگو 8 پرو e+ که از چند ماه قبل به بازار ایران عرضه شده و روز به روز به علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود، این فرصت را در اختیار راننده می‌گذارد تا در هنگام بازگشت به خانه با استفاده از شارژ وال باکس (که توسط واحد HOME SERVICE به صورت رایگان در محل مدنظر خریداران نصب می‌شود) این خودرو را در عرض 3 – 4 ساعت به طول کامل شارژ و سفری پاک و بدون آلایندگی کربنی و صوتی را تجربه نمایند.
تیگو 8 پرو e+ به عنوان پرچم‌دار خودروهای سبز با بهره بردن از پیشرانه الکتریکی – بنزینی در حالت ترکیبی 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند و در صورت فول بودن باک بنزین و باتری، توانایی پیمایش 950 کیلومتر را داراست و با ادغام قدرت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خواسته‌های طرفداران هر دو بعد را برآورده می‌کند.
در صورتی که راننده صرفا از قابلیت بنزینی تیگو 8 پرو e+ استفاده کند، در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که به عنوان یک خودروی SUV یک خودروی کم مصرف مطابق معیارهای موجود محسوب می‌شود.
• آلودگی کمتر، ذخیره انرژی بیشتر
وجود باک بنزین 60 لیتری در کنار باتری 19.27 کیلووات ساعتی در هنگام سفرهای شهری و خارج از شهر شما را بی‌نیاز از توقف می‌کند و به لطف سیستم خودشارژ و با استفاده از سیستم پیشرفته هیبریدی و گیربکس DHT قادر است باتری لیتیومی را با تغذیه از منبع بنزین این خودرو در حین حرکت یا توقف و همچنین تبدیل انرژی اصطکاکی در هنگام ترمز کردن به انرژی الکتریکی شارژ نماید و بهره‌وری مطلوب‌تری را که منجر به کاهش تولید کربن دی اکسید‌، کاهش صدای موتور، افزایش شتاب، کاهش استهلاک خودرو و در نهایت بهبود عملکرد راننده در هنگام هندلینگ و پاسخگویی بیشتر خودرو از حیث ایمنی می‌شود.
پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و وجود دو موتور برقی که روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند در ادغام با موتور بنزینی 326 اسب ‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن معادل 7.6 ثانیه در نظر گرفته شده است که یک خودروی ایده‌آل برای عاشقان سرعت، قدرت و کارایی است.
• گارانتی 7 ساله خودرو و باتری لیتیومی
کیفیت بالای تیگو 8 پرو e+ (ای پلاس) و باتری لیتیومی این خودرو به حدی است که برند فونیکس برای اطمینان خاطر مشتریان این خودرو را تا پیمایش 200 هزار کیلومتر یا 7 سال ضمانت می‌کند و در صورت بروز مشکل پاسخگو خواهد بود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران