کد خبر : ۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
با افزایش فروش در آمریکا
فروش خودرو در ایالات‌متحده با کاهش قیمت در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.
به گزارش خودروکار -  فروش خودرو در ایالات‌متحده از تقاضای شدید در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل پیشنهادات جذاب خودروسازان و فروشندگان در مواجهه با نرخ‌های بهره بالا و تورم ماندگار بود. کارشناسان این صنعت تخمین می‌زنند که حدود ۱۵.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته در این کشور تحویل داده شده که افزایش تقریبا ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

گرت نلسون، تحلیلگر ارشد سهام در تحقیقات CFRA گفت: فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ بسیار قوی‌تر از انتظار بود. او به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد ما به سطوح قبل از کووید نزدیک‌تر می‌شویم. فروش سالانه از ۱۷ میلیون خودرو در دوره ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ فراتر رفت.

نلسون انتظار دارد فروش آن در سال ۲۰۲۴ سه درصد افزایش یابد و به حدود ۱۶ میلیون دستگاه برسد. نلسون افزود که فروش از زنجیره تامین بهبود یافته و موجودی بیشتر در نمایندگی‌ها سود برده است. همچنین برای خریدارانی که از تبلیغات، کاهش قیمت و یارانه‌های فدرال استفاده می کردند، انتخاب بیشتری وجود داشت. به عنوان مثال، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، قیمت‌ها را کاهش داد.

نلسون گفت: قیمت‌ها در مجموع حدود دو تا سه درصد کاهش یافت اما هنوز در سطوح بالا هستند. جنرال موتورز که سال گذشته تاج و تخت خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در ایالات متحده حفظ کرد، ۱۶.۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و ۲.۶ میلیون خودرو را به فروش رساند.

جنرال موتورز برای اولین بار بیش از یک میلیون SUV را در یک سال فروخت. تسلا، سال گذشته ۱.۸ میلیون وسیله نقلیه در سطح جهان تحویل داد که ۳۸ درصد از سال ۲۰۲۲ جهش داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروساز ژاپنی تویوتا نیز فروش ۲.۲ میلیون خودرو در ایالات‌متحده را در سال گذشته گزارش کرده است که شامل بیش از ۶۵۷ هزار خودروی برقی است.
برچسب ها: فروش خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران