کد خبر : ۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
معاون حمل ‌و نقل وزارت راه‌ و شهرسازی از پیگیری این وزارتخانه برای استفاده از ظرفیت شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به‌منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری بین شهری خبر داد.
به گزارش خودروکار -  از وزارت راه و شهرسازی، "شهریار افندی‌زاده" با اشاره به ضرورت حمایت از توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری گفت: در سال‌های اخیر افزایش هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات حمل و نقل به‌ویژه در بخش عمومی مسافری جاده‌ای نظیر هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه، تعمیر و نگهداری، اقلام لوازم یدکی و مصرفی (نظیر روغن و لاستیک) باعث شده است که سرمایه‌گذاران بخش خصوص تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری در جهت توسعه و نوسازی ناوگان جاده‌ای در بخش مسافری داشته باشند.

این مقام مسوول افزود: بنابراین نیاز است که تناسب لازم درباره تعیین نرخ خدمات حمل و نقل بر اساس هزینه‌ها و درآمدها در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این زمینه باید حمایت همه جانبه از توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی مسافری در کشور انجام تا ایجاد توازن اقتصادی در این بخش امحقق شود.

افندی زاده در ادامه با تشریح ابعاد مختلف این موضوع اعلام کرد: اگر این حمایت انجام نشود و سرمایه گذران بخش خصوصی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بخش مسافری سرمایه‌گذاری لازم را انجام ندهند، می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد که افزایش استفاده از خودروهای شخصی، افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای، فشار مضاعف به بخش ضعیف جامعه ناشی از عدم دسترسی مطلوب به بلیت‌های اتوبوس و سایر وسایل نقلیه بخش مسافری جاده‌ای، افزایش مصرف سوخت و اثرات زیست‌محیطی آن فقط بخشی از این تاثیرات نامطلوب است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی این موضوع، اضافه‌کرد: آیین‌نامه اجرایی بند (ص) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور درباره واردات خودرو (اتوبوس) با عمر کمتر از پنج سال، تصویب و ابلاغ شده است اما به‌منظور بهره‌مندی از فرصت قانونی فراهم شده، لازم است برخی حمایت‌های مالی و تسهیلات فرآیندی در این آئین‌نامه لحاظ شود و فرآیند واردات توسط وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و سازمان گمرک، تسهیل شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با تشریح ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی مسافری که می‌تواند منجر به افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی شود، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور حمایت از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای و ترغیب سرمایه‌گذاران این حوزه، اقدامات لازم درخصوص اخذ مصوبه حمایتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: بی‌شک این فرصتی است که می‌تواند منجر به تحول قابل توجهی در بخش حمل‌ونقل عمومی مسافری و ارائه خدمات مطلوب به کاربران و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان این بخش شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران