کد خبر : ۵۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
خودروهای پرنده به نوعی به تم نمایشگاه فناوری CES تبدیل شده‌‌‌اند و شرکت اکس‌‌‌پنگ (Xpeng) در نمایشگاه امسال از دو خودروی پرنده خود رونمایی کرده است.
به گزارش خودروکار - بخش AeroHT اکس‌‌‌پنگ از یک خودروی پرنده مفهومی عمودپرواز و همچنین یک خودروی شاسی‌بلند که آن را «ناو هواپیمابر زمینی» می‌‌‌نامد، رونمایی کرده است.
رونمایی از دو خودروی پرنده

به نقل از ورج، مفهوم خودروی پرنده چشم‌‌‌اندازی از وسیله نقلیه‌‌‌‌ای است که می‌‌‌تواند از حالت رانندگی جاده‌‌‌ای به حالت پروازی تغییر کند. در حالت زمینی، خودرو اجزای پرنده خود را جمع می‌کند، اما با تغییر حالت به پرواز، بازوها باز می‌‌‌شوند تا امکان برخاستن و فرود عمودی فراهم شود.

مشکل اینجاست که با وجود اینکه نمونه اولیه آن با وزن تقریبی ۲تن در سال ۲۰۲۲ آزمایش شد، به نظر می‌رسد این خودرو در حال حاضر شانس بسیار کمی برای تبدیل شدن به واقعیت داشته باشد.

آنچه احتمال وقوع آن بسیار بیشتر است، عرضه «ناو هواپیمابر زمینی» است که در پایان سال‌جاری برای پیش‌خرید در دسترس خواهد بود.

طراحی دو قسمتی این خودرو نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا بین حالت زمینی و هوایی جابه‌جا شود. اما به جای اینکه وسیله نقلیه بازوهایش را باز و پرواز کند، قسمت عقب آن باز می‌شود.

برچسب ها: خودرو پرنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران