کد خبر : ۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
تولید و فروش خودرو در چین برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرد و رکورد بالایی را ثبت کرد.
به گزارش خودروکار - چین با کمک روسیه به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد و تقاضا برای وسایل نقلیه گازسوز، فروش خودروهای ساخت چین را به رکورد بالایی رساند. در حالی که چین به عنوان یک رهبر جهانی در وسایل نقلیه الکتریکی شناخته شده است، خودروهای گازسوز محرک اصلی این افزایش بودند و تقاضا به ویژه در روسیه افزایش یافت.

طبق داده‌های انجمن خودروسازان چین (CAAM)، خودروسازان این کشور سال گذشته ۳۰.۱۶ میلیون خودرو تولید کردند که به ۳۰ میلیون رسید و رکوردهای قبلی ثبت شده در سال ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشتند. صادرات با افزایش ۵۸ درصدی به ۴.۹۱ میلیون دستگاه رسید که احتمالاً چین را به صادرکننده شماره یک خودرو در جهان تبدیل می‌کند.

چن شیهوا، معاون دبیرکل CAAM گفت: تخفیف قیمت‌ها بر بازار تأثیر گذاشته است و بهبود مصرف خودرو ادامه دارد. وی گفت: در پایان سال بازار خودرو بهتر از حد انتظار عمل کرد و حجم تولید و عمده فروشی رکوردشکنی کرد.

روسیه با دریافت بیش از ۸۴۱ هزار وسیله نقلیه در ۱۱ ماه اول سال، بزرگترین مقصد صادرات خودرو چین در سال ۲۰۲۳ بود. خودروسازان چینی از خروج شرکت هایی مانند فولکس واگن و تویوتا موتور در پی حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۲ استفاده کرده‌اند.

تولید و فروش خودرو چین در سال ۲۰۲۳، به ترتیب ۳۰.۱۶۱ میلیون دستگاه و ۳۰.۰۹۴ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۱.۶ و ۱۲ درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۴.۹۱ میلیون دستگاه خودرو صادر شده است که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد دستگاه افزایش داشته است.  چین در سال ۲۰۲۲، دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان شد.

طبق گزارش بلومبرگ، سیاک موتور بزرگترین صادرکننده خودرو در چین باقی ماند، در حالی که چری اتومبیل با افزایش محموله‌های خود به روسیه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. طبق گزارش CAAM، گروه هلدینگ جیلی و خودروسازی چانگان در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.
برچسب ها: چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران