کد خبر : ۵۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
شرکت خودروسازی هیوندای از فناوری جدید خود موسوم به e-Corner در خودرویی به نام موبیون (Mobion) رونمایی کرد.
 به گزارش خودروکار -  اگر تا به‌حال برای پارک کردن خودروی خود در جایی تنگ به مشکل برخورده‌اید یا آرزو کرده‌اید که می‌توانستید بدون دور زدن دو یا چند فرمان، دور بزنید، باید آخرین نوآوری هیوندای را ببینید.

 این شرکت یک سیستم انقلابی ابداع کرده است که به خودرو اجازه می‌دهد در هر جهت دلخواه، حتی به طرفین حرکت کند. خودروی موبیون نمونه اولیه خودرویی است که از سیستم چرخ e-Corner استفاده می‌کند. این فناوری انقلابی یک موتور الکتریکی، ترمز، فرمان و عملکردهای تعلیق را در هر یک از چهار چرخ ادغام می‌کند.


سیستم e-Corner به چرخ‌ها اجازه می‌دهد تا به طور مستقل تا ۹۰ درجه بچرخند و به خودرو قدرت مانور و چابکی بی‌سابقه‌ای می‌دهد. موبیون بر پایه خودروی Ioniq ۵ که یک هاچ‌بک الکتریکی محبوب هیوندای است، ساخته شده است، اما بر خلاف خودروی Ioniq ۵ می‌تواند حرکات شگفت‌‌انگیزی مانند چرخش درجا و حرکت به طرفین به صورت عرضی انجام دهد.

این خودرو همچنین می‌تواند ارتفاع و سیستم تعلیق خود را با توجه به شرایط جاده تنظیم کند و ثبات و راحتی خود را افزایش دهد. موبیون در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ امسال رونمایی شد که با چابکی و تطبیق‌پذیری خود، شرکت‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داد.

این خودرو می‌تواند در فضاهای باریک حرکت کند، از موانع اجتناب کند و مسیر خود را به شکل سریع و روان تغییر دهد. همچنین می‌تواند سایر خودروها و کاربران در جاده را از تصمیمات خود آگاه کند.

سیستم e-Corner برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از یک طرح مفهومی در حرکت شهری آینده‌نگرانه معرفی شد، اما امسال هیوندای با نصب آن روی یک خودروی سواری واقعی و نمایش آن در یک مسیر واقعی، این فناوری را به سطح بالاتری رساند. بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES توانستند شاهد عملکرد چشمگیر موبیون باشند، جایی که این خودرو مهارت‌ها و ترفندهای خود را به نمایش گذاشت. البته چنین خودروی بدیعی به یک راه ارتباطی ویژه نیز نیاز دارد.

برای اطمینان از ایمنی و راحتی موبیون و سایر کاربران جاده، هیوندای یک سیستم پیش‌بینی زمینی ایجاد کرده است که جهت حرکت مورد نظر خودرو را روی سطح جاده نمایش می‌دهد.

این سیستم همچنین از یک آرایه نوری ۳۶۰ درجه برای هشدار به عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه از حضور و اقدامات خودرو استفاده می‌کند.

به ‌علاوه، این سیستم می‌تواند برای عابران پیاده که توسط سخت‌افزار سنجش خودکار خودرو شناسایی می‌شوند، یک خط عابر پیاده در جاده ایجاد کند و محیطی امن‌تر و هوشمندتر برای همه ایجاد کند. موبیون فقط یک خودرو نیست، بلکه یک سکوی حرکتی است که امکانات و تجربیات جدیدی را به روی رانندگان و مسافران باز می‌کند.

 هیوندای امیدوار است موبیون الهام‌بخش آینده حمل‌و‌نقل باشد و سرگرمی و لذت بیشتری را برای جهان به ارمغان بیاورد.
برچسب ها: هیوندای
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران