کد خبر : ۵۹۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
معاونت کیفیت و توسعه پایدار سازه‌گستر سایپا:
معاونت کیفیت و توسعه پایدار سازه‌گستر سایپا گفت: بنا بر دستور مدیرعامل شرکت سازه‌گستر سایپا، طرح توسعه و ارتقاء مرکز آنالیز قطعات برگشتی از خدمات پس از فروش با هدف استانداردسازی فرآیند تشخیص، عیب‌یابی و تعویض قطعات در شبکه سایپایدک و کسب رضایت حداکثری مشتریان در دستور کار معاونت کیفیت و توسعه پایدار سازه‌گستر قرار گرفت.
به گزارش خودروکار - شاهین منجیان با بیان مطلب فوق گفت: طرح توسعه و ارتقاء مرکز آنالیز کیفی قطعات برگشتی با رویکرد استانداردسازی فرایند تشخیص، عیب‌یابی و تعویض قطعات برگشتی از شبکه خدمات پس از فروش در سال 1402 در دستور کار قرار گرفت تا ضمن استفاده از ظرفیت و دانش سازندگان، نسبت به تست آنلاین قطعات برگشتی از شبکه و در حضور نمایندگی‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

او افزود: مرکز آنالیز قطعات برگشتی، با بهره‌گیری از مدل PDCA (برنامه، اقدام، کنترل، اقدام مجدد) نسبت به بهبود و اجرای فرآیندهایی که سبب ارتقاء رضایت مشتریان می‌شود اقدام کرده و با الگوبرداری از تجربه موفق برندهای داخلی و خارجی به یک مرکز تولید دانش در گروه سایپا تبدیل شده است.

منجیان تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز آنالیز قطعات برگشتی علاوه بر موضوعات فوق، آنالیز حالات خرابی بالقوه قطعات برگشتی(FMEA) نیز به طور همزمان صورت گرفته و اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانه‌ی موثری در محیط سازندگان تعریف و عملیاتی شده است که از آن جمله می‌توان به اصلاح عیوب مربوط به شیشه بالابر برقی و ... اشاره کرد.

او افزود: همچنین مرکز فوق به عنوان بازوی اجرایی زنجیره تامین سازه‌گستر سایپا نسبت به ریشه‌یابی عیوب کیفی اعلام شده توسط مشتریان اقدام کرده و اطلاعات حاصل از بررسی‌ها به صورت مستمر به زنجیره تامین اعلام می‌شود تا با آگاهی بخشی به سازندگان، ریسک‌های موجود در فرآیند تولید قطعات، شناسایی و رفع شوند. اجرای موضوع فوق گام موثری در بهبود شرایط کیفی قطعات ارسالی در پی داشته است.

معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه‌گستر سایپا اقدامات و برنامه‌های آتی این شرکت جهت بهبود شرایط فعلی مرکز آنالیز قطعات برگشتی را عناوینی چون:

1- تدوین برنامه جامع جهت ساخت و استقرار دستگاه‌های تست (افزایش دستگاه‌های فوق با توجه به افزایش بیش از دو برابری نسبت به وضعیت جاری تا پایان سال 1402 با اولویت‌بندی‌های حائز اهمیت (قطعات ایمنی، مقدار برگشتی بالا و قیمت قطعات برگشتی)

2- استفاده از ظرفیت همکاران امور مهندسی متد سازه‌گستر جهت اخذ تأییدیه دستگاه‌های تست

3- تدوین برنامه جامع جهت بازسازی و بهبود شرایط محیطی و ایمن‌سازی سالن‌های جمع‌آوری و تست قطعات مطابق با استاندارد اعلام شده توسط امور مهندسی متد سازه‌گستر

4- ارتقاء فرآیند انهدام قطعات برگشتی، با استقرار دستگاه‌های مدرن و سازگار با شرایط زیست محیطی (مطابق مدل پیاده‌سازی شده در شرکت‌های معتبر) مطرح کرد که این موارد جهت بهره‌گیری بهتر سازمان از ظرفیت‌های مرکز فوق است.

او افزود: انجام فعالیت‌های فوق سبب افزایش آگاهی شبکه خدمات پس از فروش نسبت به عملکرد قطعات، کاهش خطای شبکه در تعویض قطعات سالم، شناسایی سریع ریشه ایرادات کیفی قطعات و اعلام به زنجیره تامین، انجام اقدامات واکنش سریع در زنجیره تامین برای رفع عیوب اعلام شده، کاهش زمانی بررسی فنی و کیفی قطعات و همچنین کاهش بروکراسی اداری شده است.

برچسب ها: سایپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران