کد خبر : ۵۹۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مدیران خودرو شب گذشته و طی مراسمی خاص با حضور مدیران ارشد این شرکت، نمایندگان و اصحاب رسانه از اکستریم VX، لوکس ترین شاسی بلند بازار خودرو رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار   خودروکار -  اکستریم VX به گفته بسیاری از کارشناسان پرچمدار خودروهای لوکس در بازار ایران خواهد بود و هرچند از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به تیگو ۸ پرومکس دارد اما دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر خودروها متمایز می کند.
من، قائم مقام مدیرعامل مدیران خودرو در مراسم رونمایی از این خودرو از انقلاب جدید این شرکت با هدف افزایش کیفیت محصول خبر داد و گفت: به منظور اثربخشی رقابتی در میان برندهای خودروهای لوکس، یک برند جدید و لوکس معرفی شد بنابراین اکستریم حاصل کاملترین و جدیدترین سبک زندگی برای بازار ایران بوده به طوری که سبک زندگی جدیدی را برای مشتری هدف ایجاد می کند.

وی افزود: اولین مدل پرچمدار اکستریم VX خواهد بود که تجربه ای لوکس را برای مشتریان به ارمغان می آورد. اکستریم لوکس ترین و قدرتمند ترین تیم طراحی و متفاوت از برندهای لوکس سنتی است که به ایمنی مصرف کننده توجه بیشتری می کند و مزیت بیشتری برای سفر، گردهمایی و سایر استفاده ها را برای مشتریان به ارمغان می آورد.
قائم مقام مدیرعامل مدیران خودرو با بیان این که خودروی جدید وی ایکس به صورت همه جانبه در بازار ایران به نمایش گداشته خواهد شد و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا نهایت لذت را ببرند، تصریح کرد: شرکت مدیران خودرو ه این عقیده پایبند است که مصرف کنندگان لایق بهترین ها و تجربه خدمات جدید و لذت بخشی برای مصرف کنندگان هستند.

مایکل، مدیر فروش اکستریم نیز در ادامه این‌مراسم اکستریم را از ابتدا نه تنها یک برند خودرویی بلکه یک انقلاب عنوان کرد که هدف آن تبدیل شدن به برند پیشرو، لوکس و جدید بوده  است.
وی با بیان این که اکستریم با رعایت اصول اکتشاف هنر بر روی افراد موفق متمرکز است، افزود: 
امیدواریم بتوانیم انعکاسی از روحیه و دستاورد بی پایان را برای این دسته از افراد در حرفه و زندگی شخصی به ارمغان بیاوریم.

مایکل ادامه داد: این خودرو به عنوان نخستین محصول شاخص دارای بالاترین استانداردهای موجود است و در حال حاضر با تمرکز بر طراحی، نوآوری و صنایع دستی مجلل دارای بالاترین فناوری اکستریم بوده و طراحی آن نمادی از لوکس بودن است. 

او تغییر فضای رقابتی میان برندهای لوکس موجود را ماموریت این برند دانست و گفت: امیدواریم ورود این خودرو تاثیر اساسی در بازار داشته باشد.

مدیر فروش اکستریم با اشاره به مرکز طراحی این خودرو در المان اظهار کرد: این مرکز نوآورانه ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند و دارای متخصصان برتر در طراحی خودروهای لوکس و سبک زندگی اروپایی و جهانی است و هرچند رویکرد آن ها ساده بوده اما در عین حال عمیق است بنابراین اقدام به 
تولید خودرویی شکوهمند و نوآورانه با سبک زندگی جهانی می کند.
مایکل طراحی وی ایکس را ریشه در طراحی خودروهای لوکس درجه یک اعلام کرد و گفت: این تیم بر روی هر جزییاتی تمرکز دارد که از جمله آن انتخاب متریال ساخت، پرداخت و غیره است.

در ادامه محمدرضا گلزار به عنوان سفیر این برند و نخستین خریدار اکستریم در بازار ایران معرفی شد. او در مراسم با اشاره به علاقه خود به خودرو گفت: فکر می‌کنم به دلیل موقعیت اجتماعی این سال‌ ها، این موضوع برای همه هم روشن است.

وی افزود: چند سالی است که همه با شرکت مدیران خودرو و خدمات آشنا هستیم اما بی‌تردید فکر می‌کنم این شرکت گلِ اصلی را با ورود خودروی اکستریم به بازار زد که مطمئنم نه تنها به اهداف مطلوب شرکت دست پیدا می‌کند بلکه علاقه‌مندهای جدی خودرو را به صورت کامل راضی نگاه می دارد.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی اکستریم VX

اکستریم VX دارای یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده و از ششمین نسل سیستم چهار چرخ محرک بورگ وارنر بهره گرفته است.

اکستریم VX به امکاناتی همچون ورود و استارت بدون کلید، دوربین‌ ۵۴۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر بی‌ سیم (وایرلس)، تنظیم برقی صندلی‌ های عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیق‌ پذیر، رانندگی نیمه‌ خودران، رادار خطی و رادار نقطه کور، نوربالای خودکار، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی، صندلی های برقی جلو، آینه الکتروکرومیک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، تریم چرم داخلی و… مجهز است.

یکی از بارزترین ویژگی های اکستریم VX که به محض ورود به کابین متوجه آن می شوید، وجود سه نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد بوده که شامل یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان، یک نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی در قسمت میانی داشبورد و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در مقابل سرنشین جلو است. این سه نمایشگر در مجموع قطری معادل ۴۰ اینچ دارد.


به واسطه این نمایشگرهای دیجیتالی، اکستریم سعی کرده در طراحی کابین VX تا حد امکان کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده کند و عمده امکانات این خودرو به وسیله همین نمایشگرهای دیجیتالی قابل کنترل بوده که تجربه فراموش نشدنی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. 
یکی از ویژگی های مهم کابین اکستریم VX که طراحان تمرکز زیادی روی آن داشته اند، به ارمغان آوردن بالاترین سطح از رفاه و آسایش برای سرنشینان بوده است.

 طول نزدیک به ۵ متری این خودرو در کنار فاصله بین دو محور ۲.۹ متری که از عمده رقبا بیشتر بوده و کابینی بسیار بزرگ و جادار را برای اکستریم VX به ارمغان آورده است.  اکستریم VX تنها خودرو در بازار ایران بوده که دارای سیستم تهویه مطبوع سه کاناله با دریچه های مجزا برای سرنشینان در ردیف اول، دوم و سوم است. راننده و سرنشین جلو همچنین سرنشینان عقب هرکدام به صورت مجزا امکان تنظیم دما و دور فن سیستم تهویه بسته به نیاز خود را دارند. 

اما جدا از سه گانه بودن سیستم تهویه، این خودرو دارای فیلتر جاذب ذرات PM.۲.۵ و قابلیت یونیزه کردن هوای داخل خودرو است.  همچنین اکستریم VX دارای ۲۳ بلندگو در سراسر کابین بوده که باعث شده حالتی شبیه به نشستن در سالن کنسرت برای همه سرنشینان شبیه سازی شود.

صندلی های اکستریم VX به نحوی طراحی شده اند که بدن سرنشینان را به خوبی در بر بگیرند و بالاترین سطح از راحتی را برای آنها به ارمغان می آورد. تودوزی صندلی های این خودرو از چرم بسیار با کیفیت ناپا بوده که روی قسمت نشیمن و پشتی آنها سوراخ هایی تعبیه شده که به گردش بهتر هوا در این قسمت کمک می کند. صندلی راننده امکان تنظیم به صورت الکترونیکی به همراه گودی کمر به همراه سه مموری را دارد.

 همچنین صندلی سرنشین نیز قابلیت تنظیم به صورت تمام برقی را داشته و برای این صندلی تکیه گاه پا نیز تعبیه شده که به صورت الکترونیکی باز و بسته می شود. برای تنظیم صندلی های ردیف جلو می توان از کلیدهای که روی رودری ها مشابه با خودروهای مرسدس بنز تعبیه شده استفاده کرد. همچنین صندلی سرنشین جلو دارای Boss Key بوده که سرنشینان از ردیف دوم امکان تنظیم صندلی ردیف جلو و حتی جمع کردن آن با هدف داشتن فضای بار بیشتر را دارند.

 سرنشین در ردیف جلو نیز با باز کردن تکیه گاه پا و همچنین خواباندن صندلی، می تواند حالتی شبیه به تخت را شبیه سازی کند. بدین ترتیب امکان رفتن به سفرهای تفریحی و کاری طولانی در راحتی کامل با اکستریم VX مهیا شده است.  این خودرو دارای سه ردیف صندلی با چیدمان ۲+۳+۲ بوده و صندلی های ردیف جلو هر دو دارای گرمکن و سردکن سه حالته و همچنین ۵ مد ماساژ در سه سطح هستند. 

صندلی های ردیف دوم در اکستریم VX نیز دارای گرمکن و سردکن سه حالته بوده که سرنشینان ردیف دوم به کمک پنل تعبیه شده در بین دو صندلی جلو امکان دسترسی به آن را دارند.
سیستم‌های همیار راننده به عنوان دستیار هوشمند راننده عمل می‌کنند که هدف از نصب آنها روی خودرو به ارمغان آوردن راحتی بیشتر برای راننده در طول مسیر و همچنین ایمنی بالاتر با هدف کاهش خطاهای انسانی در کنترل خودرو است. 


اکستریم VX دارای ۲۶ سیستم همیار راننده موسوم به ADAS بوده که بیشتر از هر خودروی صفر کیلومتر دیگری در بازار ایران بوده و بالاترین سطح از ایمنی و رفاه را در هنگام رانندگی برای شما به ارمغان می‌آورد. به موجب سیستم همیار راننده، اکستریم VX قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح ۲+ را ارائه می‌دهد که راننده در شرایط کنترل شده با فعال کردن کروز کنترل تطبیقی هوشمند، رادار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار خروج از خط و سیستم اضطراری حفظ خودرو بین خطوط می‌تواند پای خود را از گاز و ترمز بردارد و فرمان را نیز رها کند. البته در صورتی که راننده برای مدت طولانی دست خودرو را از روی فرمان بردارد، خودرو به راننده هشدار می‌دهد که دست خودرو را از روی فرمان رها نکند.
از جمله شاخص‌ترین سیستم‌های ADAS اکستریم VX می‌توان به کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت توقف و حرکت مجدد، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص خودرو، موتورسوار و عابر پیاده، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، حفظ خودرو بین خطوط و ... اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای دوربین تشخیص خستگی راننده روی ستون جلو سمت چپ بوده که با اسکن دائمی صورت راننده، در صورتی که راننده از توجه به مسیر پیش رو غافل شود و تشخیص دهد که راننده به مسیر جلو به هر دلیلی توجه نمی‌کند، به صورت صوتی به راننده هشدار می‌دهد.


یکی دیگر از سیستم‌های ADAS اکستریم VX سیستم ترمز اضطراری خودکار در صورت حرکت به عقب یا RCTB است که در دیگر خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار وجود ندارد. 
سیستم ELK حفظ اضطراری لاین خودرو نیز در حال حاضر تنها روی اکستریم VX نصب است. عملکرد این سیستم بدین صورت بوده که اگر یک خودرو با عرض بیشتر در لاین مجاور باشد یا احساس کند امکان برخورد جانبی با خودرو در لاین مجاور یا خروج از لاین وجود دارد، به صورت تهاجمی‌تر از سیستم LKA (حفظ خودرو بین خطوط) عمل کرده و با فرمان دادن به خودرو مانع برخورد می‌شود.

یکی از سیستم‌های تعبیه شده روی اکستریم VX قابلیت اتو پارک بوده که هم قابلیت رفتن به داخل پارک و هم قابلیت خروج از پارک را کاملاً به صورت خودکار و بدون دخالت راننده دارد. برای فعال کردن سیستم اتوپارک، باید با سرعت زیر ۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید و اتوپارک را فعال کنید و پس از اینکه خودرو محل پارک را تشخیص داد، باید متوقف شوید و فرآیند اتوپارک را از روی نمایشگر آغاز کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست که راننده در کنترل فرمان، ترمز، گاز و حتی دنده دخالت کند و از ابتدا تا اتمام فرایند پارک کردن خودرو بدون نیاز به راننده انجام می‌شود.

اکستریم VX دارای قابلیت خروج از پارک هم بوده که با فعال کردن آن پس از اسکن کردن محیط اطراف، با زدن راهنما می‌توانید جهت خروج از پارک را انتخاب کنید و سپس خودرو باز هم به صورت کاملاً خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده از پارک خارج می‌شود.


اکستریم VX تنها خودروی موجود در بازار ایران بوده که دارای دوربین دید ۵۴۰ درجه است و دید کاملی از محیط اطراف خودرو و حتی جلوی سپرهای عقب و جلو را راننده نشان می‌دهد. این خودرو دارای سیستم Flan Guard بوده که به کمک خطوط راهنما محیط اطراف خودرو را برای راننده شبیه‌سازی می‌کند تا از برخورد خودرو با موانع اطراف جلوگیری به عمل آید.
اکستریم VX دارای ۱۰ کیسه ایمنی هوا بوده که محافظت کاملی از سرنشینان در همه جهات به ارمغان می‌آورد. تعداد ایربگ های این خودرو بیشتر از هر خودروی صفر کیلومتر دیگر است. این ۱۰ ایربگ شامل کیسه ایمنی هوای راننده و سرنشین، زانویی راننده، بین دو صندلی جلو، دو ایربگ جانبی صندلی‌های ردیف جلو، دو ایربگ پرده‌ای و دو ایربگ جانبی برای صندلی‌های ردیف دوم است.

مقدار ۸۵ درصد از بدنه این خودرو از فولاد مقاوم ساخته‌شده که حالتی شبیه به یک قفس فولادی مقاوم را ایجاد می‌کند. همچنین ۵۴ درصد از بدنه نیز دارای ورق دوبل بوده و مقاومت کششی ستون B نیز ۱۵۰۰ مگا پاسکال بوده که باعث شده ساختار بدنه این خودرو مقاومت بسیار بالایی حتی در واژگونی داشته باشد.  اکستریم VX همچنین موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی و بالاترین امتیاز از موسسه تست تصادف چینی CNCAP شده است.
برچسب ها: اکستریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران