کد خبر : ۵۹۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
در قالب طرح اقدام جهادی تهیه مسکن به زودی انجام می‌شود؛
شركت گروه سـرمایه‌گذاری كاركنان سایپا (سـميكو) اقدامات اولیه برای خانه‌دار شدن کارکنان و بازنشستگان گروه سایپا را آغاز کرده و به زودی این طرح، وارد فاز عملیاتی می‌شود.
به گزارش خودروکار -  بر اساس مدل پیشنهادی طرح اقدام جهادی تهیه مسکن، شش گام برای صاحب‌خانه شدن کارکنان و بازنشستگان گروه سایپا، توسط گروه سـرمایه‌گذاری كاركنان سایپا (سـميكو) تعریف شده است. در گام اول شناسایی متقاضیان و واجدین شرایط در استان ها و همزمان شناسایی املاک در اختیار؛‌ گام دوم دسته بندی متقاضیان بر اساس نوع تقاضا و مقارن با آن شناسنامه دار کردن املاک در اختیار؛‌ سومین گام اولویت‌بندی استان‌ها بر اساس تعداد و کیفیت تقاضا و مصادف با آن اولویت و انتخاب املاک با پتانسیل ساخت؛‌ گام چهارم تدوین استراتژی تامین زمین در هر استان با توجه به نیاز و دارایی؛‌ گام پنجم اصلاح اراضی و تعریف طرح و گام آخر ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی است.

در راستای ساخت واحدهای مسکونی و خانه‌دار شدن کارکنان و بازنشستگان گروه سایپا، ‌راهکارهای متنوعی برای تامین زمین اتخاذ خواهد شد. از این‌رو بخشی از زمین‌های مورد نیاز برای ساخت و ساز از اراضی متعلق به گروه سایپا و بخش دیگر خرید زمین از نهادهای متولی چون وزارت راه و شهرسازی،‌ اوقاف،‌ منابع طبیعی، ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ‌بنیاد مسکن، ‌بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره)،‌ مناطق آزاد و ... است.

طرح اقدام جهادی تهیه مسکن که سمیکو در دستور کار خود قرار داده به طور قطع اجرایی خواهد شد چرا که زیرساخت و بستر آن فراهم است؛ در این مسیر حمایت سیاست گذاران،‌ سهولت در دسترسی تامین زمین از سوی دستگاه‌ها و تامین منابع وجود دارد. در بخش تامین منابع مالی که یکی از ارکان تحقق طرح یاد شده است شاهد تسهیل در تخصیص تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به طرح اقدام جهادی و تخصیص تسهیلات اعطایی وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان طرح هستیم. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این امر پرداخت اقساطی و طولانی مدت متقاضیان است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ‌قیمت واحدهای مسکونی که در قالب یاد شده محقق خواهد شد، ‌بسیار مناسب است و این امکان را فراهم می‌کند که کارکنان و بازنشستگان گروه سایپا با حداقل آورده مالی بتوانند در این طرح ملی مشارکت کنند.

واحدهای مسکونی که در قالب طرح اقدام جهادی تهیه مسکن،‌ دیده شده 50 ، 60 و 80 متر مربع مفید است و اخذ پول بنا به پیشرفت پروژه از پی و فوندانسیون،‌ اسکلت و سقف،‌ سفت کاری و نازک کاری است.

بر این اساس باید عنوان کرد متقاضیانی که واحدهای 50 و 60 متر مربع را انتخاب کنند، ‌56 درصد تامین مالی شان در قالب تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ‌23 درصد توسط متقاضی و 21 درصد سایر تسهیلات پرداختی خواهد بود. در واحدهای 80 متری 45 درصد هزینه مربوط به تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن،‌ 17درصد سایر تسهیلات و 38 درصد پرداخت متقاضی است.

شرکت سمیکو برای خانه‌دار شدن کارکنان و بازنشستگان با شرایط خاص و ویژه گام بلندی برداشته که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
برچسب ها: سایپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران