کد خبر : ۵۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
اندکی پس از رونمایی از نسخه جدید لاماری ایما با عنوان لاماری ایما HEV امکان تست این خودرو برای رسانه های تخصصی خودرو فراهم شد.
به گزارش خبرنگار  خودروکار -  این خودرو که به لحاظ اساسی شباهت زیادی در بحث فنی و آپشن شاهد تغییرات چشمگیری بوده که آن را از ظاهر پیشسن خود متمایز کرده است.


تغییرات نمای ظاهری و کابین
کلیت طراحی مشابه لاماری ایما است هرچند تفاوت هایی در جزئیات دیده می شود. سپر جلو، رکاب، رینگ و سپر عقب  با نسخه معمولی کاملا متفاوت بوده و همین باعث شده تا ظاهری متفاوت، خشن و اسپرت تر را در نسخه هیبرید شاهد باشیم. 
قطعه کرومی و بوم رنگ مانند کار شده در دوطرف سپر و در نمای جانبی نیز اضافه شدن یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ به همراه زه کرومی و تغییر کامل در طراحی رینگ ها از تغییرات نمای جلو هستند.  چراغ های کشیده و نواری شکل جلو به وسیله نواری زاویه ای شکل به اسپلیتر ها نزدیک شده اند که جلوه خوبی را ایجاد کرده است.
در نمای عقب هم مانند نمای جلو، شاهد تغییرات عمده‌ای در طراحی سپر هستیم. تغییر در طراحی سپر عقب و همچنین رکاب ها بهمراه رینگ های اسپرت، یک ظاهر جوان پسند و قوی رل در لاماری ایما هیبرید ایجاد کرده و اعمال چنین جزئیاتی در طراحی و نمای ظاهری لاماری ایما HEV، آن را نسبت به سایر نسخه‌ها متمایزتر کرده است.

مشخصات فنی
 لاماری ایما HEV از یک پیشرانه بنزینی و یک الکتروموتور بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی لاماری هیبرید از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بوده و قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع ECVT یا DHT به چرخ های جلو منتقل کند و همین امر باعث شده تا شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۸ ثانیه به ثبت برسد این در حالیست که گفته می شود شتاب ۷.۸ ثانیه نیز به ثبت رسیده است.
ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچ ای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر است.
ظرفیت پک باتری به کار رفته در ایما هیبریدی نیز ظرفیت آن دو کیلووات ساعت بوده و به جهت مصون ماندن از ضربات و ارتعاشات، در یک محافظ فلزی قرار گرفته است. 
 آرین پارس موتور برای باتری این خودرو، گارانتی هفت سال یا 160 هزار کیلومتر پیمایش را درنظر گرفته است.

آپشن های ایمنی و رفاهی

سنسور نور ، سنسور باران ، اتوهلد ، ترمز پارک برقی، حالت های مختلف رانندگی، ترمز پارک برقی ، سقف 
پانوراما، نور پردازی داخلی ، دوربین ۳۶۰ درجه ، ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری ، سیستم پایش نقطه کور ، رادار بین خطوط ، چراغ روشنایی روز ، کروز کنترل ،  هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، درب صندوق عقب برقی و شش کیسه ایمنی هوا از جمله امکانات لاماری ایما هیبرید است.

لاماری ایما HEV از سه حالت کاری EV Mode، Series Mode و Parallel Mode بهره می‌برد. در حالت EV Mode فقط الکتروموتور فعال است و پیشرانه بنزینی کار نمی‌کند. در حالت Series Mode پیشرانه بنزینی فعال است اما نیروی آن صرفا به باتری یا الکتروموتور منتقل می‌شود. در حالت Parallel Mode نیز هر دو موتور فعال بوده و نیروی آن‌ها توسط سیستم انتقال قدرت به محور جلو منتقل می‌شود.آرین پارس موتور زمان عرضه لاماری ایمای هیبرید را اواخر امسال اعلام کرده و حال باید دید با تغییرات ایجاد شده در ظاهر و آپشن های این خودرو، استقبال از آن چگونه خواهد بود.


برچسب ها: لاماری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران