کد خبر : ۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی جدیدترین گزارش کیفی خود را منتشر کرد که در آن اشاره ای به نمرات منفی خودروها نشده و مشخص نیست تولیدات صنعت خودرو ایران در معیارهای مختلف چه وضعی دارند. این در شرایطی است که عدم دسترسی مشتریان به جزئیات کیفی، آنها را از دستیابی به نقاط ضعف و قوت خودروها محروم می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مرجع کیفی خودروهای داخلی، باز هم در گزارش خود اقدام به انتشار آمار کیفیت بر اساس ستاره های کسب شده کرده است.

در واقع طبق گزارش اسفند ماه، رده بندی خودروهای داخلی باز هم بر اساس میزان ستاره های کسب شده، انجام گرفته و در نتیجه مشتریان تنها به تعداد ستاره های خودروها دسترسی دارند. ازآنجاکه برخی خودروها دارای ستاره های مشترک هستند (مثلا به طور مشترک سه یا یک ستاره کیفی به دست آورده اند) مشتریان امکان تمیز دادن آنها را به لحاظ کیفی ندارند.

به عنوان مثال، در جدول اعلامی از سوی شرکت بازرسی، سمند و پژو 405 و تیبا2 هر سه دارای سه ستاره کیفی هستند، با این حال مشخص نیست سطح کیفی کدام یک بالاتر است و همچنین جزئیات کیفیت آنها در معیارهای مختلف به چه شکل است.

این در حالی است که شرکت بازرسی در گذشته اقدام به اعلام سطح کیفی خودروها با توجه به نمرات منفی کسب شده آنها در 9 معیار شامل "سیستم فنربندی،تعلیق و فرمان"، "سیستم موتور و انتقال قدرت"، "سیستم ترمز"، "تجهیزات الکتریکی"، "تزئینات داخلی و خارجی"، "نفوذ آب"، "بدنه"، رنگ" و "صداهای غیرعادی" می کرد و بنابراین مشتریان می توانستند نقاط قوت و ضعف خودروهای داخلی را به خوبی متوجه شوند.

با این حال شرکت بازرسی به هر دلیلی که مسوولان آن بهتر می دانند، نمرات منفی و جزئیات کیفی خودروهای داخلی را منتشر نمی کند و این موضوع برای مشتریان ناخوشایند است. طبعا اگر این شرکت اقدام به اعلام جزئیات کیفی خودروها کند، این موضوع سبب می شود مشتریان با چشمی بازتر به بازار خودرو ورود کرده و انتخاب بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران