کد خبر : ۵۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
شرکت کرمان موتور با وارد کردن نسخه برقی کی ام سی جی ۷ به سبد محصولات خود در سال جاری نشان داد تا سیاست وزارت صمت که همان برقی سازی است را به صورت جدی دنبال می کند.
به گزارش خبرنگار  خودروکار - کی ام سی J7 EV به عنوان یکی از نخستین سدان‌های برقی مونتاژی به زودی وارد بازار می‌شود و براساس برنامه ریزی ها مقرر شده تا در گام نخست ۴۰۰ دستگاه از این خودرو با عنوان KMC e -TAXI در اختیار تاکسیرانی قرار گرفته و در سیستم شهرزاد فعال شوند.از این رو کرمان موتور فرصتی را فراهم کرد تا خبرنگاران با این خودرو برقی اشنا شده و با آن به رانندگی بپردازند.


مشخصات فنی J7 EV

جی ۷ برقی از یک پیشرانه برقی به همراه پک باتری ۵۰.۱ کیلوواتی بهره می برد و حداکثر قدرت موتور جک جی ۷ برقی در حدود ۱۴۲ کیلووات بوده که ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور توسط این پیشرانه را به چرخ‌ها ارسال می کند که این امر شتاب صفر تا صد این خودرو را به ۷.۶ ثانیه رسانده است که در مقایسه با نسخه بنزینی این میزان حدود سه ثانیه کمتر است که این امر می تواند رانندگی سراسر هیجانی را برای راننده به ارمغان داشته باشد چرا که صفر تا ۵۰ این خودروی برقی در ۳.۵ ثانیه رخ می دهد.پک باتری این خودرو با برق خانگی حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز دارد تا از ۱۵ درصد به ۱۰۰ شارژ برسد. مدت زمان شارژ باتری توسط شارژرهای سریع دی‌سی نیز حدود ۴۸ دقیقه برای رسیدن از سطح ۳۰ تا ۸۰ درصد اعلام شده است.


حداکثر برد حرکتی این ماشین ۱۶۵۰ کیلوگرمی با یک مرتبه شارژ در حدود ۴۰۲ کیلومتر عنوان شده اما با توجه به شرایط ترافیکی مختلف، احتمال کاهش این رقم به ۳۵۰ کیلومتر نیز وجود دارد.طراحی J7 EV بیشتر هواکش‌های نمای روبرو در جک جی ۷ برقی به‌ویژه دریچه جلو پنجره مسدود شده و به فرم یکپارچه درآمده است. پورت شارژ از همان قسمت جلو پنجره یکپارچه قابل دسترس است و با فشردن درپوش آن می‌توان به پورت شارژ دسترسی پیدا کرد. سایر بخش‌های بیرونی جی7 برقی تحول چندانی نسبت به نمونه بنزینی ندارد و یک سدان نسبتا جذاب با طراحی تقریبا اسپرت را به معرض دید می‌گذارد.

با ورود به کابین کی ام سی جی ۷ برقی یک تبلت بزرگ در حکم نمایشگر مالتی مدیا دیده می شود که تقریباً همه کلیدهای کنترل و تنظیم سامانه‌های مختلف را به صورت لمسی درون خود جا داده و دیگر نیازی به کلیدهای فیزیکی روی داشبورد نیست.هرچند این خودرو از گیربکس اتومات برخوردار است اما روی پنل دنده دیگر اهرم تعویض دهنده دیده نمی‌شود و به جای آن یک کلید گردان جهت تعیین وضعیت انتقال نیرو وجود دارد. 

برخی دکمه‌های فیزیکی شامل فلاشر، ترمز پارک برقی و... نیز در این بخش قرار گرفته‌اند.  فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار راحت است اما به دلیل شیب نسبی سقف، احتمال محدود شدن فضای سر برای سرنشین بلندقد در ردیف دوم وجود دارد. صندوق عقب این خودرو گنجایشی نزدیک به ۵۴۰ لیتر داشته که به راحتی می‌تواند چندین چمدان مسافرتی و لوازم همراه یک خانواده ۵ نفره را در خود جا بدهد.

آپشن‌ها و امکانات جک جی ۷ برقی

دو کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسورهای پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد، چراغ‌های جلو و عقب LED، تنظیم دستی صندلی راننده و اتوهلد، دیلایت و اتولایت، هشدار باد تایر، سنسور پارک و دوربین عقب، آینه‌های جانبی برقی و... از امکانات اصلی کی ام سی E-Taxy  به شمار می‌روند.

قیمت J7 EV

قیمت کی ام سی E-Taxi برای رانندگان تاکسی معادل یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان محاسبه شده که براساس اعلام مسئولان قرار است دولت یارانه ای در حدود ۵۰ درصد مبلغ خودرو را بابت خرید این تاکسی به رانندگان متقاضی پرداخت کند.










برچسب ها: کرمان موتور
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران