کد خبر : ۵۹۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
داچیا اعلام کرده مدل جدید الکتریکی‌‌ داچیا اسپرینگ را با تغییرات ظاهری زیاد و با قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد کرد.
به گزارش خودروکار - داچیا اسپرینگ در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی الکتریکی در بازار اروپاست و در فرانسه با قیمت بیست‌هزار یورو فروخته می‌شود.

 داچیا زیرمجموعه شرکت رنو است و مدل اسپرینگ را در چین تولید می‌کند. قطعات زیادی از این مدل با مدل‌های‌ بنزینی داچیا مشترک است و همین باعث شده هزینه ساخت آن کمتر شود.

 مدیران شرکت می‌گویند استقبال خریداران در اروپا آنها را غافلگیر کرده است. آنها انتظار داشتند هر سال ۴۰هزار دستگاه اسپرینگ بفروشند، اما سال گذشته بیش از ۵۹هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد.

اسپرینگ باتری‌های کوچکی دارد که با هر بار شارژ می‌توانند تا ۲۲۰ کیلومتر حرکت کنند. داچیا می‌گوید اطلاعاتی که از رانندگان اسپرینگ به دست آورده نشان می‌دهد که آنها روزانه کمتر از ۴۰کیلومتر حرکت می‌کنند و این خودرو نیازی به باتری‌های بزرگ‌ و گران ندارد.خودروسازان اروپایی در واکنش به هجوم رقیبان چینی به ساخت خودرو‌های الکتریکی ارزان روی آورده‌اند.

 قیمت بالا یکی از دلایل اصلی عدم استقبال خریداران از خودرو‌های الکتریکی است و خودروسازان چینی با محصولات ارزان به‌سرعت در حال گسترش نفود خود در بازار اروپا هستند.

برچسب ها: داچیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران