کد خبر : ۵۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
ماشین‌های چری تیگو از جمله محصولات پرفروش و البته پرطرفدار در بازار ایران است.

به گزارش خودروکار، بیشتر تصور مشتریان اینست که این خودروهای شاسی بلند به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، محبوب شده‌اند. اما رُخ زیبا و لوکس آن‌ها تنها یکی از دلایل فروش این محصول است. در این خودروها آپشن‌های برقی زیادی به کار رفته است که نیاز به یک باتری قدرتمند را ضروری می‌کند. این قطعه مصرفی بین 2 تا 3 سال عمر می‌کند و قبل از اینکه خودرو به طور کامل خاموش شود، باید به دنبال خرید باتری تیگو باشید. اما مشخصات باتری مناسب این خودروهای چینی چیست؟ زمان خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ با ما همراه باشید تا نکات مهم زمان خرید باتری این خودروها را بررسی کنیم.



باتری مناسب خودروهای تیگو

مناسب‌ترین باتری محصولی است که نیاز خودروی شما را تأمین کند، مجبور به تعویض مداوم آن نباشید و در عین حال هیچ آسیبی به خودرو وارد نکند. به همین دلیل باید اولین فاکتور شما برای خرید باتری چری تیگو توجه به ظرفیت شدت جریان (آمپراژ) آن باشد.

در جدول زیر نام هر یک از خودروهای چری و چری تیگو به همراه حداقل و حداکثر ظرفیت شدت جریان آمده است:


نام خودرو

حداقل آمپراژ باتری

حداکثر آمپراژ باتری

نوع باتری

چری تیگو 5

74

-

کوتاه

چری تیگو 7

60

-

بلند

چری تیگو 8

70

74

کوتاه

چری ویانا

60

70

کوتاه

چری X33

70

-

بلند راست

چری آریزو 5

60

-

کوتاه

چری آریزو 6

60

-

کوتاه

 

دقت داشته باشید که شرکت‌های تولیدکننده همیشه برای خودروهای خود از یک باتری با حداقل شدت جریان استفاده می‌کنند. حالا اگر روی ماشین سیستم صوتی نصب کرده باشید که میزان مصرف برق خودرو را افزایش می‌دهد، باید به فکر خرید باتری با حداکثر آمپراژ باشید. اما نباید در این کار زیاده‌روی کنید؛ زیرا زمان تصادف خسارت زیادی را به خودرو وارد می‌کند.


توجه به تاریخ تولید باتری

برای خرید باتری تیگو 5 و یا باتری تیگو 7 و یا هر مدل دیگر، باید حتما تاریخ تولید آن بررسی کنید. اگر بیش از 6 ماه از زمان تولید باتری گذشته باشد، به این معناست که شش ماه از عمر این قطعه مصرفی گذشته است و در آینده عمر کوتاه‌تری خواهد داشت. 

اگر از یک فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنید، تاریخ تولید باتری را در اطلاعات مربوط به محصول مطالعه کنید.



باتری مناسب آب و هوای شهر شما

هر باتری برای یک شهر با آب و هوای خاص تولید می‌شود. شهرهای سردسیر که در زمستان با یخبندان مواجه هستند، به باتری‌هایی نیاز دارند که در این روزهای سال مقاوم باشند. شرکت‌های تولیدکننده برای اینکه بدانید چه باتری برای شهر سردسیر تهیه کنید، روی آن را با علامت S مشخص کرده‌اند. اما اگر در شهرهای گرم زندگی می‌کنید، به حرف N روی باتری توجه کنید.


باتری ایرانی بخریم یا خارجی؟

باتری یک قطعه مصرفی است که با مشخصات مورد نیاز خودروها تولید می‌شود. فرقی نمی‌کند که خودروی ایرانی دارید یا خارجی، در هر صورت می‌توانید برای آن یک باتری ایرانی خریداری کنید.


در سال‌های اخیر واردات باتری‌های کره‌ای به بازار ممنوع شده است و به همین دلیل به سختی می‌توانید یک باتری خارجی اورجینال پیدا کنید. از طرفی قیمت بسیار بالایی دارند و حتی ممکن است افراد سودجو یک باتری تقلبی را به جای باتری اصلی به شما بفروشند. درست است که تیگو یک ماشین خارجی است، اما می‌توانید برای آن باتری ایرانی بخرید.

قیمت باتری انواع ماشین


قیمت باتری چری تیگو چقدره؟

این ماشین به باتری با مشخصاتی که در جدول بالا ذکر شد، نیاز دارد. قیمت باتری تیگو به عوامل زیادی بستگی دارد و در این مورد نمی‌توان نظر یکسانی داد. از جمله عوامل موثر روی قیمت باتری این خودرو باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ایرانی یا خارجی بودن باتری
اسیدی یا اتمی بودن باتری
ابعاد باتری
کیفیت و برند سازنده باتری تیگو
ظرفیت آمپراژ باتری

اگر داغی باتری را هم به فروشنده تحویل دهید می‌توانید این محصول را با قیمت کمتری بخرید.

 


در آخر

تهیه باتری برای خودروهای خارجی شاید کمی دشوار باشد، اما اگر اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید، کار سختی نخواهد بود. در این مطلب به نکاتی که برای خرید انواع باتری‌های ماشین چری تیگو نیاز دارید، پرداختیم. امیدواریم این راهنما برایتان مفید باشد. در پایان شما می‌توانید باتری مورد نیاز برای انواع تیگو را از فروشگاه ایران باتری تهیه کنید.

 


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران