کد خبر : ۵۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه حمایت دولت از برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی یک ضرورت است، گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم این است که همت لازم هم در شورای شهر و شهرداری تهران و هم در دولت برای "برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی" وجود دارد.
به گزارش خودروکار - علیرضا نادعلی درباره واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اظهار کرد: متأسفانه رسیدگی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به صورت مستمر وجود نداشته و در مقاطعی از جمله دوره گذشته مدیریت شهری، رها شده بود که باید علت آن را از مسئولان آن دوره جویا شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در برخی ادوار، دولت‌ها نیز هیچ کمکی به مدیریت شهری نداشته‌اند البته در مواردی هم از سوی مسئولان مدیریت شهری همت بلندی وجود نداشته که پشتیبانی لازم را از دولت طلب کنند اما آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم این است که همت لازم هم در شورای شهر و شهرداری تهران  و هم در دولت وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: حضور زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات هیئت دولت و هماهنگی بین زاکانی و رئیسی باعث شده به سمت انجام کار‌هایی حرکت کنیم که در  دوره‌های گذشته به دلیل ناهماهنگی‌های دولت و شهرداری انجام نمی‌شد؛ در این راستا سفر زاکانی به چین، امضای تفاهم‌نامه‌ها و عقد قراردادهایی در حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری دولت و ارائه پیش‌پرداخت آنها میسر شد. 

وی با بیان اینکه افزایش اتوبوس و واگن‌های مترو از سال آینده اتفاق خوشحال‌کننده‌ای برای مردم و مسئولان خواهد بود، افزود: بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی با اقدامات اخیر مدیریت شهری و همکاری دولت رضایت مردم از عملکرد دولت را هم به همراه دارد؛ بنابراین ضمن اینکه حمایت دولت از این اقدامات یک ضرورت است، شهروندان متوجه می‌شوند که دولت برای تهران که به اندازه یک کشور جمعیت دارد، پای کار بوده است. 

بیشتر بخوانید
"مردم" در انتظار سنجش "صداقت دولت" در همراهی برای برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی

نادعلی با بیان اینکه امیدواریم حمایت‌ دولت در اقدامات مدیریت شهری برای حمل و نقل عمومی تا زمان به سرانجام رسیدن آنها، ادامه داشته باشد، گفت: از آنجایی که تهران الگوی بسیاری از شهرهای کشور است، برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر هم می‌تواند محرک خوبی برای حرکت سایر شهرها به سمت برقی‌سازی باشد و حرکت آنها در این مسیر باشد. 

وی یادآور شد: یکی از کارهای خوب زاکانی در جریان قرارداد چین، این بود که عقد قراردادهای خرید خودروهای برقی با هدفگذاری انتقال فناوری صورت گرفته است بنابراین ضمن اینکه در خرید محصولات خارجی در تلاش هستیم نیاز شهروندان به فوریت برطرف شود، با انتقال فناوری و تکنولوژی ساخت نیز می‌توان در آینده اقدامات خوبی در تولید برقی‌سازی خودروها به ثمر رساند. 
برچسب ها: شهرداری تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران