کد خبر : ۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صمت خبر داد:
مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم، به گونه‌ای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی یافته است.
به گزارش خودروکار - مهرداد خسروی درباره روند تولید خودرو در کشور، اظهار داشت: با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته‌ایم؛ بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود، یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودروهای ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، بر اساس برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شده، به طوری امسال هم همانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.

وی افزود: از بتدای سال جاری تا کنون حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و هفتاد و یک هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد ۶ ردصدی را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مدت یاد شده ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۲درصد رشد برخوردار بوده است.

سهم بخش خصوصی در تولید خودرو به ۲۳ درصد رسید

خسروی بیان کرد: تولید بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون- مینی‌بوس- اتوبوس- کامیونت- کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۹۴ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۵۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده، در حالی که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵ درصد بوده است.

رشد ۲۸ درصدی تولید موتورسیکلت

خسروی در خصوص روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز اعلام کرد: امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید ۴۶۵ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۲۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد .

وی گفت: دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت به صورت منظم از سال گذشته گزارشی تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی کشور را تحت عنوان آمارنامه صنعت خودرو منتشر کرده که گزارش تحلیل تولید سال به همراه کتاب جامع دفتر صنایع خودرو در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

مدیر دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تاکید کرد: ارایه منظم این گزارش با جزییات کامل می‌تواند تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور در حوزه تولید و زمینه‌ساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور باشد.

بر اساس این گزارش، انتشار آمار شفاف تولید خودرو به صورت ماهیانه همراه با نمودارهای تحلیلی متنوع، از رویکردهای جدید وزارت صمت در دولت سیزدهم است که بازتاب مناسبی در رسانه‌های کشور داشته است.
برچسب ها: وزارت صمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران