کد خبر : ۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
مدیرعامل اتوبوسرانی تهران اعلام کرد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از حل مشکل تأمین راننده اتوبوس خبر داد.
به گزارش خودروکار - مهدی علیزاده  با بیان اینکه ادامه نوسازی اتوبوس‌های پایتخت با قدرت در سال جدید انجام می‌شود، گفت: ادامه بازسازی اتوبوس‌ها با قدرت انجام می‌شود و در راستای رفع مشکل کمبود راننده پایه یک نیز مصوبه هیأت وزیران در قالب «کارت شهری» و «کم کردن دوره اخذ گواهی نامه پایه یک از شش ماه تا یکسال به دو ماه» با همکاری پلیس راهور، در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه علت کمبود راننده اتوبوس به دلیل دو مشکل اساسی است، تشریح کرد: چه در بخش اتوبوس‌های ملکی متعلق به شهرداری تهران و چه در بخش اتوبوس‌های خصوصی، درآمد بخش برون شهری بیشتر از درون شهری است. به همین علت رانندگان دارای پایه یک، برایشان کار کردن در قسمت برون شهری به لحاظ مالی جذابیت بیشتری به نسبت فعالیت در خطوط داخل شهر دارد و به سمت فعالیت در آن قسمت تمایل پیدا می‌کنند.

علیزاده با تأکید بر اینکه اخذ گواهینامه پایه یک طولانی مدت است، افزود: این فرآیند طولانی در بخش خصوصی و ملکی مشکلاتی ایجاد کرده است و باید به مصوبه هیأت وزیران در سال ۸۵ استناد کنیم که اقداماتی را در قالب «کارت شهری» تعریف کرده بودند.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه، افرادی که گواهی نامه پایه دو دارند با طی دوره‌های تخصصی و لازم و پس از گذراندن سه سال، گواهی نامه فعالیت بر روی اتوبوس را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد اورهال اتوبوس‌های تهران با تأکید بر اینکه از ابتدای سال گذشته اورهال ۱۲۰۰ دستگاه در دستور کار قرار دارد، گفت: برای سال جدید نیز قرار داد اورهال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نهایی خواهد شد.

وی در مورد ورود اتوبوس‌های چینی به تهران با بیان اینکه اولین پارت اتوبوس‌های جدید بعد از اولین پرداخت و پس از شش ماه تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری به طور کامل اتوبوس‌های خارجی تحویل داده می‌شود و اتوبوس‌های تولید داخلی نیز براساس زمانبدی تحویل و وارد خطوط می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان تأکید کرد: اتوبوس‌های چینی بعد از ورود به عنوان اتوبوس ملکی شهرداری تهران فعال خواهند بود.
برچسب ها: اتوبوسرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران