کد خبر : ۵۹۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال جاری شاهد ورود تدریجی بیش از ۵۰۰۰۰ تاکسی برقی از محل توافقات شهرداری با وزارت صمت و قرارداد با چین خواهیم بود.
به گزارش خودروکار - شادی مالکی  درباره ورود تاکسی‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: قرار است 27500 دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و 27000 تاکسی دیگر از  طریق وزارت صمت به شهرداری تهران ارائه شود.   

وی ادامه داد: 4 شرکت خودروساز، خودروهای برقی خود را معرفی‌ کرده‌اند، توافق‌نامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است اما همه آنها در انتظار پلاک‌گذاری هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد. 

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال جاری به تدریج شاهد ورود بیش از 50 هزار تاکسی برقی به تهران خواهیم بود، تصریح کرد: بخشی  از این تاکسی‌ها در قالب شرکت مالکی راهبری می‌شوند و بر تعداد فعلی تاکسی‌های شهر تهران افزوده خواهند شد اما بخش دیگر این تاکسی‌ها جایگزین تاکسی‌های فرسوده فعلی خواهند شد. 



وی افزود: مدل‌های مالی نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌ها در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است و به محض نصب پلاک «ت»، مدل‌های مشارکتی آنها نیز اعلام می‌شود. 

به گفته مالکی، این تاکسی‌های برقی حدود یک میلیارد تومان قمیت دارد.  
برچسب ها: تاکسی‌های برقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران