کد خبر : ۵۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که در یک سال گذشته، بهسازی و روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و درزگیری در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام شد.
به گزارش خودروکار - از وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا سیاهپور» افزود: در یک سال گذشته در مجموع ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت شامل آسفالت حفاظتی، تقویتی و درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که از میزان هدف تعیین شده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، ۷۶ درصد بیشتر بوده است‌.

سیاهپور افزود: طی یک سال گذشته هفت‌هزار و ۲۳۳ کیلومتر روکش تقویتی در راه‌های بین‌شهری کشور انجام شد، این در حالی است که چهار هزار کیلومتر روکش تقویتی آسفالت در برنامه سال گذشته سازمان هدف‌گذاری شده بود و نسبت به‌مدت مشابه سال پیش از آن ۷۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان‌داشت: در بازه زمانی یاد شده، همچنین چهار هزار و ۷۸۶ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی، ۹ هزار و ۹۹۲ کیلومتر درزگیری و لکه‌گیری انجام شد که به‌ترتیب نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۵ درصد و ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری، میزان کل اعتبار هزینه شده با احتساب قیر مصرفی برای بهسازی و روکش آسفالت را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام‌کرد.

به گفته سیاهپور، در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های شریانی، بیش از هشت میلیون تن آسفالت استفاده شده که نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری افزود: کل قیر مصرفی حدود ۴۰۰ هزار تن بود که حدود ۱۹۰ هزار تن از محل بند «ک» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تامین و بقیه توسط پیمانکاران مربوطه تامین و در پروژه‌ها مصرف شده است‌.
برچسب ها: آسفالت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران