کد خبر : ۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
وقتی همه شرکت‌کنندگان رقابت‌های رالی قهرمانی جهان (WRC) از خودروهای چابک و با ابعاد کوچک هاچ‌بک استفاده می‌کنند، حتماً دلیلی برای این کار وجود دارد؛ پیچ‌ها بسیار تند هستند، افق دید رانندگان محدود است و کمترین اشتباه می‌تواند منجر به پرت شدن یک خودرو به درون یک دریاچه شود.
به گزارش خودروکار، امّا این موضوع باعث نشده که «ردبول ریسینگ» از کنار هم قرار دادن یک کامیون مسابقه ۱۰ تُنی «کاماز داکار» با قدرت ۹۰۰ اسب‌بخار و فولکس‌واگن پولو WRC هاچ‌بک‌اش در رقابتی تبلیغاتی در جنگل‌های فنلاند منصرف شود.

ouninpohja-kamaz-vw

9494_truck-both-finland-2016_889_896x504

P-20160809-00548_News-1024x682

9497_truck-pic2-2016_889_896x504

در آخرین ویدیوی جالبی که ردبول منتشر کرده، راننده فنلاندی WRC، جاری-ماتی لاتوالا (Jari-Matti Latvala) را می‌بینیم که در پشت فرمان یک پولو R نشسته است و راننده روسی، آیرات ماردیف (Ayrat Mardeev) با یک کاماز 4326 در تعقیب اوست. «ماردیف» کسی است که با این کامیون در رالی داکار در سال ۲۰۱۵ قهرمان شده است و حتی در «فستیوال سرعت» برگزار شده در اوایل سال جاری میلادی، با این غول دیزلی در «گودوود هیل‌کلایم» رانندگی کرده است.

1-Red-Bull-Volkswagen-Polo-R-WRC-versus-Kamaz-4326-Autovisie.nl_

P-20160809-00558_News-1024x682

در حالی که «کاماز» نزدیک به ۳ برابر پولو، قدرت دارد و گشتاورش نیز نسبت به این هاچ‌بک کوچک، ۶ برابر بیشتر است، ولی بدیهی است که «ماردیف» کار سختی در برابر «لاتوالا» در بخش مشهور «اونین‌پوهیا» از مسیر رالی فنلاند دارد.

ابعاد مناسب هاچ‌بک، سیستم تعلیقی که مخصوص این رقابت‌ها توسعه پیدا کرده و یک راننده با تجربه، مواردی هستند که حتماً در نتیجه نهایی رقابت تأثیر می‌گذارند.

در دنیای واقعی، شاید هیچ‌گاه این دو خودرو را در حال رقابت در برابر یکدیگر مشاهده نکنید، ولی در این ویدیو، ردبول شرایط را برای محک‌زدن قابلیت‌های این دو در مقابل یکدیگر و نمایش پرش‌های متوالی فراهم کرده است.




منبع: پدال


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران