کد خبر : ۶۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
دوربین‌های امنیتی در انگلستان فیلم سرقت یک خودرو ب ام و X5 60000 دلاری را منتشر کرد و این در حالی است که آن‌ها تنها با گرفتن یک کیف دستی در مقابل درب جلو این کار را انجام دادند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، فیلم سرقت ب ام و X5 در حالی منتشر شد که روز قبل یک دستگاه مرسدس بنز دقیقا به همین شیوه دزدیده شده بود. به گزارش خبرگزاری "Daily Mail"، متخصصان معتقدند در داخل کیف دستی دستگاهی وجود داشته است که سیگنال‌های منتشر شده از کلید این خودرو در خانه را دریافت، تقویت و منتشر کرده است و سارق به همین وسیله توانسته تا درب خودرو را باز کرده و خودرو را سرقت کند. این خودرو در ساعت 2 صبح به سرقت رفته است.

بسیاری از خودرو‌های مدرن امروزی دارای سیستم کیلس (Keyless) هستند و این یعنی می‌توان به همین شیوه آن‌ها را سرقت کرد. به محض اینکه دستگاه سیگنال کلید خودرو را شناسایی کند سارق می‌تواند به سادگی و با فشار دادن یک دکمه خودرو را روشن کرده و آن را به سرقت ببرد.

هر دوی این خودرو‌ها در شهر اِسکس انگلستان به سرقت رفتند و موجب نگرانی دارندگان خودرو‌های کیلس در این شهر شده است.

رِی اندرسون، کارشناس مسائل امنیتی برای جلوگیری از این مساله پیشنهاد کرد که صاحبان خودرو می‌توانند کلید‌ها را در جعبه فلزی قرار بدهند و از این طریق می‌توانند سیگنال‌های صادره از آن‌ها را خنثی کرده تا در نتیجه سارقین نتوانند از این روش برای سرقت خودرو استفاده کنند.

صاحب خودرو ب ام و از فاش شدن هویتش جلوگیری کرد و این در حالی است که سایر دارندگان این برند نگران دزدیده شدن خودرو‌ها خود هستند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Daily Mail

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران