کد خبر : ۶۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت هوندا به سبب هزینه کرد وقت و سرمایه بسیار بر روی تولید فیس لیفت مدل معروف خود سیویک، حسال ویژه‌ای بروی فروش این محصول در بازارهای جهانی علی‌الخصوص اروپا باز کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هوندا سیویک نخستین بار در سال 1972 روانه بازار شد و از آن زمان تا کنون با پشت سر گذاشتن 9 فیس لیفت، دهمین نسل از آن در سال 2016 میلادی راهی بازارهای جهانی شد. پروژه فیس لیفت سیویک، در تاریخ هوندا بزرگترین برنامه توسعه برای یک مدل به حساب می‌آید و این امر از اهمیت این مدل مشهور برای شرکت هوندا حکایت دارد چرا که سیویک در طول حضور 45 ساله خود به عنوان خودروی دوست داشتنی هوندا در اقصی تقاط دنیا، سهم بزرگی در میزان فروش سالیانه  هوندا داشته است.



از آخرین مدل‌های هوندا سیویک باید به دو مدل  Type R و Si  اشاره کرد که مدل‌های 2017 آنها امسال روانه بازار شد و مدل‌های 2018 آنها نیز توسط هوندا معرفی شده است.

هوندا سیویک هاچ بک جدید و مختص اروپا دارای 5 درب است و با افزایش کیفیت در رانندگی، محیط داخلی، سطح ایمنی و بهره‌وری سوخت همراه بوده است. سیویک جدید به واسطه افزایش طول 140 میلیمتری به خودرویی با طول 4520 میلیمتر تبدیل شده که از این حیث به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروهای کلاس سدان کامپکت شناخته می‌شود. همچنین طراحی بدنه سیویک جدید، آن را به  اسپرت‌ترین هوندا سیویک تاریخ تبدیل کرده است.



هاچ بک جدید هوندا با دو پیشرانه‌ بنزینی توربو عرضه شده که یکی نسخه‌ 3 سیلندر 1 لیتری 127 اسب بخاری و دیگری پیشرانه‌ 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 180 اسب بخار است. هر دو گزینه دیفرانسیل جلو بوده و به‌صورت استاندارد از گیربکس 6 سرعته دستی و به‌صورت سفارشی از گیربکس اتوماتیک CVT  بهره می‌برند.

هوندا سیویک جدید در ماه مارس با قیمت پایه 20 هزار یورویی روانه بازار‌های جهانی شده است و  می‌توان گفت که تمام چشم امید هوندا برای ارتقاء میزان فروش سالیانه خود به این مدل محبوب خود است.

از رقیبان اصلی هوندا سیویک جدید می‌توان به مدل‌های مزدا 3، فولکس واگن گلف و فورد فوکوس اشاره کرد.







مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:  ototeknikveri.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران