کد خبر : ۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت "فیسکِر" از محصول جدیدش که سقفی از جنس شیشه‌های به کار رفته در هواپیمای بویینگ‌787 دارد، رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آخرین ساخته "هنریک فیسکر" که ابر خودرویی به نام "Emotion" است، دارای سقفی از جنس شیشه‌ای است که در هواپیمای بویینگ به کار رفته و این در حالی است که راننده می‌تواند درصد کدر بودن شیشه را به منظور فضای بالای سر خود تغییر دهد. هر چه درصد کدر بودن کمتر شود راننده دید بهتری از آسمان یا فضای بالای سر خودش خواهد داشت.



این جنس از شیشه‌ها "الکتروکرومیک" نام دارند و چیز تازه‌ای نیستند اما درباره این ماشین دو نکته منحضر به فرد وجود دارد. ابتدا این که فیسکر اولین شرکتی است که این شیشه‌ها را در خودرو استفاده کرده است و نکته دوم این که هیچ خودروسازی تا کنون از شیشه الکتروکرومیک برای سقف استفاده نکرده است.



به وسیله این تکنولوژی شما می‌توانید تصویر وضحی از آسمان بالای سرتان داشته باشد در حالی که از ورود چیز‌هایی مانند اشعه UV و گرمای ناشی از تابش آفتاب جلوگیری کنید.
البته مرسدس بنز نیز تکنولوژیی شبیه به همین به نام "Magic Sky Control" در خودرو‌هایش استفاده کرده است.

Emotion بر روی کاغذ خودرویی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. شرکت سازنده ادعا می‌کند این خودرو با یک بار شارژ توانایی پیمودن 400 مایل را دارد که این بیشترین رقم برای خودرو‌های حال حاضر در بازار است.



شایعاتی وجود دارد که سقف این خودرو دارای تکنولوژی شارژ خورشیدی است به این صورت که با استفاده از انرژی تابشی خورشید باتری‌های این خودرو شارژ می‌شود.

انتظار می‌رود که این خودرو تا اواخر سال 2017 به بازار بیاید و این در حالی است که هنوز هیچ گونه اطلاعاتی درباره مشخصات فنی emotion وجود ندارد.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: RoadShow

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران