کد خبر : ۶۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت خودروسازی مرسدس بنز در برخی از مدل های جدید خود از پیشرانه های حجم پایین 1.2 و 1.4 لیتری استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پیشرانه‌های کوچک با سیستم‌های یاری رسان اعم از توربوشارژر و سوپرشارژر، روز به روز محبوبیت بیشتری را میان خودروسازان می‌یابند و حال شاهد ورود این سبک پیشرانه‌ها به خودرو‌های شرکت مطرح مرسدس بنز آلمان هستیم، چرا که شرکت مرسدس بنز نیز از برنامه خود برای استفاده از پیشرانه‌های چهار سیلندر حجم پایین در نسل جدید مدل‌های کامپکت خود خبر داد.

از مشخصات کلی این  پشرانه‌های باید به کد M282  که معرف آنهاست و همچنین حجم‌های 1.2 و 1.4 آنها اشاره کرد. این پیشرانه‌های بنزینی که از مکانیزم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برند، به صورت توربو شارژ در مدل‌های جدید مرسدس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.



تا پیش از این پایین‌ترین حجم موتورهای مورد استفاده توسط مرسدس، پیشرانه‌های 1.5 و 1.6 لیتری بود و بدین ترتیب این پیشرانه‌های جدید، به  کم حجم‌ترین پیشرانه‌های تاریخ مرسدس تبدیل می‌شوند.

این پیشرانه‌های جدید با مشارکت گروه نیسان- رنو در حال طراحی و ساخت است و موارد استفاده از آنها محدود خواهد بود زیرا نسخه  هیبریدی آن تولید نخواهد شد و همچنین در مدل‌های  قدرتمند مرسدس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.



بنابر اعلام مرسدس نسل جدید سری A که در سال 2018 روانه بازار می‌شود، اولین خودرویی است که از این پیشرانه‌ها بهره خواهد برد. از این پیشرانه‌ها پس از نسل جدید سری A، در مدل‌های مرسدس سری  CLA ،GLA ،B و شاسی بلند GLB نیز استفاده خواهد شد.







مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr  

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران