کد خبر : ۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹
گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که باز هم به جزئیات و نمرات منفی خودروها اشاره ای نشده است. آمارهای کیفی که در سال های قبل اعلام می شد، حاوی جزئیات کیفیت و نمرات منفی خودروها در معیارهای مختلف بود و دید مناسبی به مشتریان بابت خریدی بهتر ارائه می داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آمارهایی که شرکت بازرسی در گذشته های دور از کیفیت خودروهای داخلی ارائه می کرد، حاوی جزئیاتی از نقاط ضعف و قوت آنها در معیارهای مختلف بود. بر این اساس، نمرات منفی کسب شده خودروها در 9 معیار مختلف شامل "سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان"، "سیستم موتور و انتقال قدرت"، "سیستم ترمز"، "تجهیزات الکتریکی"، "تزئینات داخلی و خارجی"، "صداهای غیرعادی"، "نفوذ آب"، ""بدنه" و "رنگ" اعلام می شد و بنابراین مشتریان می توانستند نقاط ضعف و قوت خودروها را شناسایی کنند.

به عنوان مثال، مشتری خودرو پژو 206، قبل از خرید این محصول، می توانست دیدی کلی نسبت به مثلا سیستم ترمز و یا صداهای غیر عادی یا سیستم تعلیق آن پیدا کند. یا مثلا مشتری پراید، دستش می آمد که این محصول در سیستم موتور چه وضعی دارد و اوضاع کیفی آن در بدنه و یا تجهیزات الکتریکی به چه شکل است.

این در حالی است که ماه هاست در گزارش های کیفی، خبری از جزئیات موردنظر نبوده و بنابراین مشتریان به نمرات منفی خودروها در معیارهای مختلف دسترسی ندارند. این موضوع در واقع فرصتی مغتنم را از مشتریان بابت داشتن خریدی بهتر و مناسب تر گرفته و مشخص نیست چرا شرکت بازرسی، جزئیات مربوطه را اعلام نمی کند.

ازآنجاکه کیفیت فاکتوری بسیار مهم برای مشتریان خودرو به شمار می رود، اگر جزئیات کیفی خودروهای داخلی در دسترس عموم قرار گیرد، می تواند کمک بزرگی به مشتریان بابت خرید خودرویی مناسب تر و متناسب تر با سلیقه آنها، بکند.

انتهای پیام/
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران