کد خبر : ۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
«خودروکار» بررسی کرد؛
هیچ خودرویی بی عیب و نقص نیست و نمی‌توان مدلی را یافت که بتواند نیازهای راننده را تمام و کمال رفع کند، اما می‌توان با انتخابی درست، بهترین گزینه را برای خود پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، می‌توان قبل از خرید خودرو در نظر داشت که چه ویژگی‌هایی برای خرید مد نظر است و به عبارت دیگر ما چه چیزی از خودرو می‌خواهیم. با فکر کردن به این ویژگی‌ها می‌توانیم بهترین گزینه را پیدا کنیم.

سوال‌های کلیدی
اگر نمی‌دانید چه خودرویی می‌خواهید ابتدا باید سوال‌های کلیدی از خود بپرسید؛ باید بیابید که چه خودرویی می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

خانواده شما چند نفر هستند؟
اکثر خودروها پنج سرنشینه هستند و این مساله‌ای است که هنگام خرید خودرو باید در نظر داشته باشید. اگر جمعیت خانواده شما از پنج نفر بیشتر باشد باید به دنبال یک شاسی بلند هفت سرنشینه باشید. از طرفی خودروهای دو درب ظاهری اسپرت دارند اما باید در نظر گرفت که در این دسته خودروها سرنشینان صندلی عقب اصلا احساس راحتی نمی‌کنند.

وسایلی که شما با خود حمل می‌کنید چقدر است؟
اگر با ماشین زیاد سر و کار دارید و وسایل زیادی را با خود حمل می‌کنید بهترین گزینه برای شما شاسی بلندها و مینی وَن‌ها هستند. همچنین پیکاپ‌ها نیز برای حمل و نقل وسایل بسیار سنگین مناسب هستند.

سبک رانندگی شما چگونه است؟
اگر کسی هستید که هنگام رانندگی به تمامی ابعاد خودرو اهمیت می‌دهید و لذت بردن از رانندگی برای شما اهمیت دارد یقینا باید خودروهای تند و تیز با هندلینگ مناسب و قدرت کافی را انتخاب کنید اما اگر راحتی و نرمی خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد سدان‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند.

پر قدرت یا کم مصرف؟
اکثر خودروهای کنونی دارای چندین گزینه برای پیشرانه هستند. معمولا یکی از گزینه‌ها حجم موتور کمی دارد، کم مصرف است و به طبع قیمت پایین‌تری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. هرچقدر پیشرانه قوی‌تر شود قدرت خودرو، قیمت آن و مصرف سوخت نیز افزایش می‌یابد.

علاوه بر این نکات، به هنگام خرید باید چیزهایی مانند ایمنی خودرو، اعتبار نمایندگی فروش، کیفیت خدمات پس از فروش و ... را در نظر گرفت و آن‌گاه می‌توانید از خرید خود راضی باشید.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Consumer Reports

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران