کد خبر : ۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
"خودروکار" بررسی کرد؛
زمزمه جدایی وزارت صنعت از تجارت در حالی این روزها شنیده می شود که اگر این اتفاق رخ بدهد، می توان به تمرکز بیشتر وزیر صنعت آینده روی خودروسازی کشور امیدوار بود. ادغام وزارتخانه های صنعت و بازرگانی با یکدیگر طی دولت قبل، جدای از مزایا و معایبی که داشت، سبب کاهش تمرکز روی خودروسازی نیز شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با تشکیل وزارت صنعت،معدن و تجارت، تمام امور مربوط به صنعت خودرو و همچنین واردات خودروهای خارجی، به این وزارتخانه واگذار و وزیر مربوطه مجبور بود در کنار سایر مشغله های خود، به این دو موضوع پر چالش و پر حاشیه نیز توجهی ویژه داشته باشد.

این موضوع سبب بروز حواشی خاصی برای وزارت صنعت،معدن و تجارت شد، چه آنکه خیلی ها معتقد بودند وزارتخانه موردنظر تبدیل به وزارت خودرو شده و توجه چندانی به سایر صنایع و همچنین مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بازرگانی و البته معدن، ندارد.

از سوی دیگر، وزیر صنعت،معدن و تجارت همزمان هم برای صنعت خودرو تصمیم می گرفت و هم برای واردات، آن هم در شرایطی که این دو به نوعی نقطه مقابل یکدیگر بوده و هستند.
شرایط به شکلی پیش رفته که در حال حاضر وزارت صنعت،معدن و تجارت به دخالت در قراردادهای خودرویی و بر هم زدن پروسه واردات خودرو به کشور و همچنین غافل ماندن از سایر حوزه های کاری مرتبط، متهم شده است.

این در حالی است که ظاهرا عزم دولت برای جداسازی وزارت صنعت از تجارت یا همان بازرگانی، جدی بوده و احتمالا در دولت بعد شاهد دو وزارتخانه جداگانه (وزارت صنایع و وزارت بازرگانی) خواهیم بود.

این اتفاق اما می تواند به نفع خودروسازی کشور باشد، چه آنکه وزیر صنایع آینده وقت و تمرکز بیشتری برای پیگیری به جا و تخصصی در حوزه خودروسازی کشور خواهد داشت و از آن سو پروسه واردات نیز به به طور کامل در اختیار وزارت بازرگانی قرار خواهد گرفت.

در این شرایط، می توان امیدوار بود که در دولت دوازدهم تصمیمات بهتری چه برای صنعت خودرو و چه برای واردات خودروهای خارجی گرفته شود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران