کد خبر : ۷۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
یک کارشناس بازار بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار در ساعات ابتدایی روند عادی خود را در پیش داشت، گفت: با انتشار اخبار حملات روزجاری روند بازار به یکباره تحت بار روانی قرار گرفت و با شیب تندی به سمت منفی شدن سوق پیدا کرد.
عظیم ثابت در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با تاثیرات اتفاقات روزجاری بر بازار بورس و اوراق بهادار و به ویژه گروه خودرویی، اظهار کرد: معمولاً بازارهای مالی واکنش‌های شدیدتری نسبت به اتفاقات روزجاری دارند و به نظر می‌آید روز شنبه بازار شرایط بهتری را برای خود رقم خواهد زد.

او افزود: تأثیر اتفاقات روزجاری مجلس و حرم مطهر شاخص را با شیب زیادی به سمت منفی شدن سوق داد و با توجه به تجربه گذشته همچون اتفاقات قطر می‌توان گفت که واکنش‌ها سریعاً از بازار بورس خداحافظی خواهد کرد.

این کارشناس بازار بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه به دلیل آنکه اتفاق اخیر برای اولین بار در ایران رخ می‌دهد، بار روانی بسیاری داشته است، گفت: روزهای چهارشنبه به واسطه تعطیلات پنج شنبه و جمعه در حاشیه امنیت قرار می‌گیرند و اتفاقات بازار روزجاری تا حدودی منطقی بوده است.

ثابت یادآور شد: صف خریدی در بازار آنچنان وجود نداشت و در روزجاری صف‌های فروش بسیاری ایجاد شد و البته نباید از روند منفی روزهای گذشته، تأثیر ماه مبارک رمضان و تعیین اعضای دولت یازدهم بر فعالیت‌های اقتصادی غافل شد.

او در انتها تاکید کرد: در ساعات ابتدایی روز روند بازار کاملاً طبیعی بود و با انتشار اخبار حملات روزجاری، روند بازار به یکباره تحت بار روانی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران