کد خبر : ۷۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
یک ماه و اندی دیگر، دولت دوازدهم فعالیت خود را به ریاست حسن روحانی در حالی آغاز خواهد کرد که گمانه زنی ها حاکی از این است که وزیر صنعت کابینه دوازدهم، از جمع خودروسازان خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حسن روحانی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برنوسازی کابینه ای اشاره کرد که به دلیل میانگین سنی بالایش در دولت یادزهم، مورد انتقاد قرار داشت.

رییس جمهور منتخب صراحتا اعلام کرد: «ما نیاز به نیروی جوان‌ تری برای اداره کشور داریم. ما در دولت یازدهم در شرایطِ اگر نگویم بحرانی که تعبیر درستی نیست، سختی بودیم. تحریم و مشکلات و رشد منفی وجود داشت و شرایط خاصی داشتیم که لازم بود از همه تجربه کشور برای مقابله با آن استفاده کنیم. در این شرایط اصرار وی برای بهره جویی از افراد مجرب و آبدیده سبب قبول درخواست رییس جمهوری و حضور چهره های باتجربه و کهنسال در کابینه یازدهم بوده است. البته من در دولت بعدی به دنبال این هستم که مدیران ما میانگین سن‌شان کاهش پیدا کند و در واقع سن مدیریت پنج سال کاسته شود. ما می‌خواهیم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و برای این مهم می‌کوشیم که دولت دوازدهم کمی جوان‌تر شود.»

از همین رو تغییر محمدرضا نعمت زاده که از او به عنوان پیر صنعت یاد می شود، قطعا در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد. اما گمانه زنی ها برای افراد جایگزین او، نام کسانی را مطرح می کنند که هر دو سابقه ای در صنعت خودروسازی کشور داشته اند. رضا ویسه و منوچهر منطقی.

هر دوی این افراد در کارنامه خود، نام ایران خودرو را دارند. یکی عضویت در هیأت مدیره و مدیریت پروژه پیکان و دیگری مدیرعاملی ایران خودرو.

از رضا ویسه به عنوان معمار صنعت خودروی ایران نیز یاد می شود در عین حال که برخی از منتقدان وابستگی هر دو شرکت خودروساز بزرگ به دولت را ناشی از سیاست ها او در زمان تصدی گری ایدرو می دانند.

منوچهر منطقی نیز با شعار خودروساز شدن در زمان دولت آخر اصلاحات پا به ایران خودرو گذاشت و سال 88 با این شرکت خداحافظی کرد.

حالا با افزایش احتمال تغییر نعمت زاده، نام این دو گزینه برای در دست گرفتن هدایت یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور مطرح است. باید منتظر ماند و دید که کارنامه کدام یک از این دو نفر، کلید ساختمان خیابان سمیه را به آنها خواهد داد؟

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران