کد خبر : ۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
معاون وزیرصنعت خبر داد:
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید ماشین های راهسازی و معدنی به صورت مشترک با شرکت های خارجی و سازماندهی سه هزار دستگاه از این ماشین آلات صنعتی در پنج سال آینده خبر داد.
به گزارش خودروکار، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیرصنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تولید ماشین های راهسازی و معدنی به صورت مشترک با خارجی ها و سازماندهی سه هزار دستگاه از این ماشین آلات صنعتی در پنج سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی افزود:شرکت هپکو برخی ماشین های معدنی و راهسازی مانند لودر، بولدوزر و گریدر را که قدرت موتور پایین تری دارند، می تواند تولید کند اما در بازه ماشین های با قدرت بالا ناچار به وارداتیم.

صالحی نیا تصریح کرد:وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال طراحی برنامه ای است که براساس آن شرکت هپکو بتواند با همراهی نشان های تجاری (برند) معتبر خارجی و همکاری مشترک با آنها، دستیابی به بازه های قدرتی بالاتر را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به تامین اعتبار نوسازی تجهیزات، خاطرنشان کرد: این مهم بر اساس برندهای معتبر جهانی و ماشین آلات روز، نیازمند منابع مالی بالایی است.

 معاون امور صنایع وزیرصنعت، معدن و تجارت ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال طراحی برنامه ای است که براساس آن شرکت هپکو بتواند با همراهی نشان های تجاری (برند) معتبر خارجی و همکاری مشترک با آنها، دستیابی به بازه های قدرتی بالاتر را در دستور کار خود قرار دهد.

صالحی نیا با اشاره به  تولید این ماشین آلات با همکاری خارجی ها عنوان کرد: اگر در نظر داشته باشیم که این ماشین آلات را با همکاری خارجی ها تولید کنیم، نیازمند ایجاد یک ارتباط منطقی بین سازندگان اصلی، تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان منابع مالی (بانک ها) هستیم.


وی افزود:وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا تعداد ماشین آلات راهسازی و معادن مورد نیاز کشور را به سه هزار دستگاه در پنج سال افزایش دهد و سازماندهی کند.


معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن تجارت در پایان خاطر نشان کرد: وارد کردن این  ماشین آلات ممنوع نیست و به ویژه در بازه قدرتی که امکان تولید آن در داخل نیست و منع خاصی ندارد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران