کد خبر : ۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت بوش تکنولوژی امنیتی جدیدی را معرفی کرد که برخورد خودرو با موتورسیکلت ها را کاهش خواهد داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت بوش آلمان با همکاری شرکت های Autotalks، Cohda Wireless و Ducati از سیستم امنیتی جدیدی با نام «زره دیجیتالی» پرده برداشت که در آن برقراری ارتباط میان وسایل نقلیه، از برخورد آنها جلوگیری می کند.



تحقیقات نشان می دهد که در تصادفات رانندگی، موتورسواران در مقایسه با رانندگان خودروه ها 18 برابر بیشتر با  خطر مرگ رو به رو هستند. در سال گذشته در آلمان 30 هزار فقره تصادف با موتور سیکلت ها به ثبت رسیده  که مرگ 600 موتور سوار را در پی داشته است.

از این رو شرکت بوش با همکاری شرکت ایتالیایی سازنده ی موتور سیکلت دوکاتی و دیگر شرکت های پیشرو در تکنولوژی در پی چاره اندیشی برای این معضل،  موفق به ارائه ی تکنولوژی جدیدی که تصادفات با موتور سیکلت ها را به حداقل می رساند شده است.



اساس کار این تکنولوژی یا به عبارت بهتر سیستم هشدار دهنده ی جلوگیری از برخورد بسیار ساده است. به لطف سیستم زره  دیجیتالی، وسایل نقلیه در حین نزدیک شدن، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و راننده خودرو از وجود موتورسیکلت و بلعکس موتورسوار از وجود خودرو مطلع می گردد و همین می تواند 30 درصد از این گونه تصادفات را کاهش دهد.





برقراری ارتباط در کمتر از یک دهم ثانیه صورت می پذیرد به نحوی که در این مدت اندک در فاصله چند صد متری تا وسایل نقلیه دیگر، اطلاعاتی همچون نوع وسیله، سرعت، موقعیت و جهت حرکت  در دسترس راننده قرار می گیرد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران